Германската верига супермаркети Lidl чисти рафтовете във френските си магазини от асортимента на местния производител на млечни продукти Danone, тъй като продаваните под марките Danette и Activia не отговарят на съвременните изисквания за прозрачност на цените, съобщи електронното издание RetailDetail. Оттам уточняват, че продажбите на въпросните продукти се спират от 15 май.
Директорът по снабдяването във френското подразделение на Lidl Мишел Биеро обясни, че във Франция е влязъл в сила закон, който принуждава търговците на дребно да формират цените си, вземайки предвид разходите за производството на продуктите от фермерите, става ясно от негово интервю пред местното електронно издание Capital. „За да изчислим точно цената, трябва да знаем точно колко мляко трябва да достави производителят на преработвателя за производството на кисело мляко. Danone обаче отказва да ни даде тази информация”, уточнява Биеро.
Според RetailDetail решението на германската верига супермаркети не представлява особен проблем за Danone, тъй като делът на продаваните в Lidl техни млечни продукти не е съществен. „Запознати сме с изявлението на Lidl, но останахме удивени от причината за прекратяването на деловите ни отношения”, посочват от Danone.