За деветте месеца на 2018 година клиентите на Kaufland България са изкупили 65 хиляди тона плодове и зеленчуци или на ден това представлява по 16 ТИР-а, или 4 333 ТИР-а за целия период. Това съобщиха от компанията при представянето на работата си с българските фермери.
„Компанията ми помогна да се сертифицирам по Global G.A.P, в резултат на което имам възможност да намаля наполовина торовете и препаратите за растителна защита и да оптимизирам производствените си разходи. Това има директно отражение върху по-високото качество на продукцията ми“, коментира Ивайло Малджански, български зеленчукопроизводител от пловдивското село Златитрап, който си партнира търговската верига над 10 години.
Строгият контрол по качеството и свежестта на плодовете и зеленчуците има изражение и в логистиката на Кауфланд България. 363 дни в годината 23 от всички 159 рампи в Логистичния център на компанията в село Стряма обслужват приема на плодовете и зеленчуците. Те преминават всекидневен качествен контрол, който установява дали всеки артикул отговаря на изискванията на търговската верига за грамаж/диаметър, клас, произход, етикет. Съхраняват се при строго съобразена за тях температура - повечето артикули се складират на температура между 9 и 11 градуса, а бананите – между 14 и 16 градуса.
За да гарантира богатото си и свежо разнообразие, Kaufland България си партнира с 120 различни доставчика на плодове и зеленчуци през различни периоди на годината. 80 от тях са български производители, като през есента, когато е пикът в консумацията на тази стока, голяма част от плодовете и зеленчуците, които компанията предлага, са българско производство.
Търговската верига залага все повече на българското производство, като през 2018 година отчита 10% ръст в броя български производители, с които си партнира, в сравнение с 2017 г. Кaufland способства не само за това продукцията им да достъпва пазара в национален мащаб, но и подпомага производителите в подобряването на производствените процеси, за да се гарантира качеството и свежестта на продукцията.
Кауфланд България ЕООД енд Ко КД е на българския пазар от 2006 г. Веригата има 58 хипермаркета в цялата страна. Обектите са със средна търговска площ от 3200 кв.м.