Министерствата на туризма и земеделието са в усилена подготовка на проект за организиране на винени маршрути, които да бъдат съчетани с местните кулинарни традиции. Очаква се в началото на следващата година маршрутите да бъдат представени, дигитализирани, обсъдени със специалистите и да започне тяхната реклама, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на кръгла маса дискусия на тема „Слоу туризъм“, която се проведен в Национален археологически резерват „Античен и средновековен град Деултум-Дебелт“ в община Средец.
Винените пътища ще бъдат включени в платформата „Аз обичам Бълагрия“ (I love Bulgaria), която беше създадена миналата година и рекламира 100 Национални туристически обекта. Тя се надгражда с културно-историческите маршрути, които вече са разработени от Министерството на туризма, а след това ще се добавят и винените. Във винено-кулинарните маршрути ще бъде включена и Община Средец. С всички усилия, които полагате заслужавате това и ние ще ви подпомогнем още повече с рекламата, за да бъдат привлечени повече туристи в региона, коментира министър Ангелкова.
Министерството на туризма вече работи в тази посока, като има подписан меморандум със земеделското ведомство. С документа се насърчава, както местното производство, така и хотелите да използват храна отгледана в региона.
В момента се подготвят промени в Закона за туризма, с които ще се въведе доброволен етикет за качество за местата за настаняване. Той ще се връчва на хотелите, снабдяващи се с храни от местни фермери, произвеждани по БДС, обясни министър Ангелкова.
Меморандумът е подписан и от Българската хотелска и ресторантьорска асоциация (БХРА), както и от още 9 организации, са свързани с производството на храни и напитки. Всички изследвания показват, че 30 процента от преживяванията на всеки един турист в България и в световен мащаб са свързани именно с храната и с това как е бил посрещнат на мястото, изтъкна министърът. Приблизително толкова са и разходите за храна, които всеки отделя по време на ваканцията си.
Рекламирайки винените и кулинарни маршрути и привличането на повече хора във вътрешността на страната, ще помогне за затвърждаването на България като дестинация четири сезона. Най-актуалните данни показват, че в местата за настаняване в Област Бургас са пренощували близо 435 хил. туриста в периода януари–юни тази година, което е увеличение с близо 3 процента.
Последните публикувани данни на БНБ за приходите от туризма показват, че за периода януари-юни 2017 г. в цялата страна те възлизат на 2,4 млрд. лeва, което е почти с 13% повече спрямо периода януари-юни миналата година. А постъпленията само за юни са 898 млн. лева, като ръстът спрямо юни 2016 г. е 8,2%. Туристите, които са посетили страната, са почти 3.3 млн., като нарастването е 8%. Почти двоен е ръстът на приходите от чуждестранните туристи, което показва, че страната все повече се превръща в дестинация, която предлага качество, коментира министър Ангелкова.