Начало » Пазари » Плодове и зеленчуци
06.08.2017 г.

Населението на ЕС предпочита ябълките сред плодовете и доматите сред зеленчуците

По данни на Евростат

Европейската статистическа агенция Eurostat представи данни за предпочитанията на населението на Европейския съюз при плодовете и зеленчуците, както и за водещите производители в общността.

Плодове в ЕС се отглеждат върху 2,8 млн. хектара, като 33% от площите се намират в Испания – 942 хил. хектара, сочат данните. Най-популярният плод сред жителите на ЕС е ябълката – през миналата година в общността са произведени 12,5 млн. тона, или по 25 килограма на глава от населението. Водещият производител на ябълки е била Полша с 28,7% от цялата реколта в ЕС, следвана от Италия с 19,6% и Франция с 14,5%.

Полша е на първо място и по отглеждането на вишни в общността с 29,3% от цялата реколта. Само в 3 държави се произвеждат 91% от всички праскови в ЕС – в Италия (33,9%), Испания (33,6%) и Гърция (23,3%). Испания пък е на първо място по производство на ягоди с 31,6% от цялата реколта в общността.

С отглеждането на зеленчуци в ЕС са заети 2,1 млн. хектара, като най-много те са в Италия – 420 хил. хектара, или 19,8% от всички в общността. Най-разпространеният зеленчук в ЕС са доматите с произведени 18,5 млн. тона, или по 36 килограма на жител на ЕС, като 35,5% от цялата доматена реколта през миналата година е прибрана в Италия.

Испания е на първо място в отглеждането на тиквички с 38,1% от цялото произведено количество в ЕС, както и на краставици (28,1%). На второ място при краставиците е Полша с 20,4%, която е и лидер в отглеждането на моркови с 14,7% от цялата продукция в общността.

Населението на ЕС предпочита ябълките сред плодовете и доматите сред зеленчуците
9869
 

Последни материали
Виж
Бюджетът от над 70 млн. лв. за 2024 г. ще бъде разпределен между над 8000 тютюнопроизводители
Съветът по тютюна гласува ставките по преходната национална помощ
Зърнената мафия в Украйна изнудва при издаване на фитосанитарни сертификати*
Министерство на иновациите и растежа
Начало на информационната кампания за иновации в малките и средни предприятия
Турският президент Реджеп Ердоган се обяви за възобновяване на „зърнената сделка“
Министърът на енергетика Жечо Станков
Приоритет на държавата са инвестициите в солари за домакинствата
Българска роза отчете ръст на продажбите на гюлово масло
Свързани материали
Виж
Предстоящо
От 24 януари очаквайте 5-то издание на Менторската програма за бизнес дамите
Изложителите
И на „Зелената седмица“ българското песто от тученица удиви германците
Протест на 23 януари
Еколози настояват агроминистерството да се включи в защитата на парка „Сините камъни”
Европейска комисия
За промоционални програми във и извън ЕС са одобрени 132 млн. евро през 2025 г.
На вниманието на агро-хранителния сектор
До 9 февруари се подават заявки за търговската делегацията на ЕС за Япония
Гръцките фермери изкараха протестно тракторите на пътищата
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини