Производителите на месо в САЩ в момента постигат най-силните си показатели за печалба през последното десетилетие и това е стимул за увеличаване на инвестициите в селското стопанство, а фермерите и търговските компании се стремят с всички сили да понатрупат средства след дългогодишния период на свръхпредлагане и ински приходи, съобщи Ройтерс.
През тази година се очаква още една богата зърнена реколта и цените на фуражите ще се задържат ниски, а това заедно със стабилното търсене на протеини е в състояние да задържи печалбите на птицевъдите на високо ниво и през 2018 г. През последните 3 години в компанията Sanderson Farms, която е на трето място сред производителите на птиче месо в САЩ, съотношението на нетната печалба към приходите е нараснало с над 6%, докато при конкурентите им от Pride Pilgrim за 4 години то се е увеличило с 5,5%. „Печалбите се изстреляха. Цените на зърното са сравними с миналогодишните, а цените на продуктите ни са по-високи, отколкото преди година”, заяви главният изпълнителен директор на Sanderson Farms Джо Сандерсън. Нарасналото търсене държи цените на дребно почти на нивото на миналогодишните, които бяха само с 11 цента под максимума от 1,53 долара за фунт (453,6 грама – бел. ред.), достигнат през 2014 г., докато производствените разходи намаляват.
Увеличаващият се апетит на потребителите към белтъчините и ускоряването на ръста на икономиката на САЩ доведоха до нарастване на потреблението на месо като цяло. В най-голяма степен се увеличиха продажбите на пилешко месо, тъй като то е по-евтино и се смята за по-здравословно от говеждото и свинското. По данни на американския Национален съюз на птицевъдите очаква се потреблението на пилешко в САЩ през тази година да достигне рекордна стойност на глава от населението.
В Sanderson Farms пък са толкова убедени, че цените на зърното ще останат ински и през следващите няколко месеца, че си позволяват да купуват само необходимите количества фуражи за задоволяване на краткосрочните си нужди, изтъкна главният финансов директор на компанията Майк Кокръл. През миналата година те са купували соята предварително, за да удържат цените на ниско ниво.
Не само птицевъдите обаче се възползват от евтините фуражи, те са изгодни и за отглеждащите едър рогат добитък. Потреблението на червено месо също се очертава най-високото от 2009 г. То обаче не е толково силно, както при пптичето, а това води до известно понижаване на цените на дребно. „Ако за продължителен период цените на зърното се задържат ниски, в крайна сметка това води до понижаване на цените на говеждото”, отбелязва главният финансов директор на Cargill Inc Марсел Слимс. Остава въпросът дали това понижение няма да доведе до преориентация в потребителското търсене и производителите на птиче месо да загубят част от клиентската си база.