Американският химически концерн DuPont обяви ръст на печалбата и приходите през първото тримесечие на годината спрямо същия период на 2016 г., постигнати благодарение на популярността на семенния му материал сред фермерите в САЩ, макар че предпочитанията им към соята за сметка на царевицата водят до отлагане на част от продажбите във времето, се посочва в съобщение на компанията, цитирано от електронното издание Agrimoney.
Оперативната печалба е нараснала с 29% до 1,43 млрд. долара, а продажбите – с 4,6% до 7,74 млрд. долара. Основната заслуга за високите резултати е на подразделението за селскостопанска химия и семена, където печалбата е достигнала 1,24 млрд. долара заради ръста и на реализираните количества, и на цените им в САЩ, след като компанията се отказа от работата с дистрибутори, преминавайки към преки продажби на фермерите.
Изпълнителният вицепрезидент на DuPont Джеймс Колинс сподели пред инвеститори, че очакванията са силното представяне да продължи през цялата първа половина на годината заради нарасналото търсене на семената от соя, с която се очаква да бъдат засети рекордни площи в САЩ. „Очакваме продажбите да нараснат със среден едноцифрен процент. Основният ръст ще бъде постигнат чрез повишаването на цените на новите ни продукти и увеличаването на продажбите в сегментите на соята, слънчогледа и инсектицидите”, обясни Колинс.