Продажбата на продукти под една и съща марка, но с различен състав и качество в отделните държави-членки, въвежда потребителите в Европейския съюз в заблуждение и този проблем трябва да бъде решен в рамките на юридическите норми в общността, заяви европейският комисар по въпросите на правото, потребителите и равенството на половете Вера Юрова след разговор с министъра на селското стопанство на Словакия Габриела Матечна, цитирана от словашкото национално радио.
„Имаме силно законодателство в защита на потребителите, което предвижда борба с нечестните търговски практики и рекламите, които въвеждат в заблуждение. Високите стандарти за защита на интересите на потребителите трябва да бъдат използвани от търговските инспектори в страните, където е установен този проблем”, каза Юрова.
Според нея обаче Европейската комисия не разполага с пълномощия, за да задейства каквито и да било процедури срещу нечестните търговски практики.
Проблемът с различния състав и качество на храните и напитките, продавани под една и съща марка, получи гласност в началото на март. Тогава премиерите на страните от Вишеградската четворка (Полша, Чехия, Словакия и Унгария) след срещата си във Варшава се обявиха против установената в проучване практика, при която например „Кока Кола” продава напитка, произведена с глюкозо-фруктозен сироп в Словакия и Чехия и със захар в Австрия и Германия.