През 2015 година преработвателите на плодове и зеленчуци са увеличили продажбите си на вътрешния пазар с 11 на сто, като най-голямо е търсенето на консервите с домати, пипер и патладжан. Това се посочва в бюлетина на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци, позовавайки се на данни на статистиката. Въпреки недостига на български суровини, свитото вътрешно потребление и трудностите на руския пазар индустрията завършва 2015 г. с 3,41% ръст на продажбите и 4,17% ръст на износа.
Още по-добри са резултатите на 25-те най-големи фирми в сектора, които участват в топ 25 на „Регал 500+“ за 2014 г. Средният ръст на продажбите им на вътрешния пазар е около 11%, а зад граница—малко над 12%. В лидерската тройка на българските консервни заводи са костинбродската компания „Олинеза“, експортно ориентираната „Конекс Тива“ и дружеството „Диони“ с мажоритарен собственик „Дерони“ АД.
В анализ на „ИнтелиАгро“ пък се посочва, че инвестициите в материални активи в консервата индустрия през 2014 г. са нараснали с 50% на годишна база, надминавайки 36 млн. евро. От тях 16 млн. евро са били в машини и оборудване.
Инвестициите заемат дял над 50% от добавената стойност в отрасъла, при средно 34% за хранително-вкусовата промишленост като цяло. Инвестициите водят след себе си и по-голямо производство. В България през 2015 г. са работили 134 фабрики за преработка на зеленчуци, а през тях са преминали 98.4 хил. тона пресни зеленчуци.
Според данни на министерството на земеделието готовата продукция през 2015 г. е била 86,7 хил. тона. Година по-рано в предприятията са влезли 95.8 хил. тона зеленчуци, а продукцията е била около 5 хил. тона по-малко.
2015-а е третата поредна година, в която производството расте. Около 41% от продукцията са реализирани на външните пазари. „Това спомага да не сме зависими от свиващото се търсене на вътрешния пазар. Спадът на продажбите в България е около 30%“, съобщи пред списание „Регал“ председателят на съюза Константин Ламбрев.