Начало » Пазари » Плодове и зеленчуци
02.03.2017 г.

Консервните заводи са вдигнали с 11 на сто продажбите на вътрешния пазар

Състояние
Консервните заводи са вдигнали с 11 на сто продажбите на вътрешния пазар

sinor.bg

През 2015 година преработвателите на плодове и зеленчуци са увеличили продажбите си на вътрешния пазар с 11 на сто, като най-голямо е търсенето на консервите с домати, пипер и патладжан. Това се посочва в бюлетина на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци, позовавайки се на данни на статистиката. Въпреки недостига на български суровини, свитото вътрешно потребление и трудностите на руския пазар индустрията завършва 2015 г. с 3,41% ръст на продажбите и 4,17% ръст на износа.

Още по-добри са резултатите на 25-те най-големи фирми в сектора, които участват в топ 25 на „Регал 500+“ за 2014 г. Средният ръст на продажбите им на вътрешния пазар е около 11%, а зад граница—малко над 12%. В лидерската тройка на българските консервни заводи са костинбродската компания „Олинеза“, експортно ориентираната „Конекс Тива“ и дружеството „Диони“ с мажоритарен собственик „Дерони“ АД.

В анализ на „ИнтелиАгро“ пък се посочва, че инвестициите в материални активи в консервата индустрия през 2014 г. са нараснали с 50% на годишна база, надминавайки 36 млн. евро. От тях 16 млн. евро са били в машини и оборудване.

Инвестициите заемат дял над 50% от добавената стойност в отрасъла, при средно 34% за хранително-вкусовата промишленост като цяло. Инвестициите водят след себе си и по-голямо производство. В България през 2015 г. са работили 134 фабрики за преработка на зеленчуци, а през тях са преминали 98.4 хил. тона пресни зеленчуци.

Според данни на министерството на земеделието готовата продукция през 2015 г. е била 86,7 хил. тона. Година по-рано в предприятията са влезли 95.8 хил. тона зеленчуци, а продукцията е била около 5 хил. тона по-малко.

2015-а е третата поредна година, в която производството расте. Около 41% от продукцията са реализирани на външните пазари. „Това спомага да не сме зависими от свиващото се търсене на вътрешния пазар. Спадът на продажбите в България е около 30%“, съобщи пред списание „Регал“ председателят на съюза Константин Ламбрев.

Консервните заводи са вдигнали с 11 на сто продажбите на вътрешния пазар
6151

Последни материали
Виж
Местните производители са изключени от ограниченията срещу коронавируса
Износът на селскостопански продукти от Турция расте въпреки пандемията
Фонд „Земеделие”
Пуснати са 72,4 млн. лева за акциза върху горивата, ставката е 36 стотинки за литър
Европейски проект
Онлайн обучение по земеделие за ученици от Павликени
Актуални данни за експорта на селскостопански стоки
И килограм млечни храни не сме изнесли за Китай – въпреки одобрените 14 мандри
След тежката суша през последните месеци
Есенниците поникнаха само на четвърт от засетите площи в Ставрополския край
Цени от египетския търг за внос на мелничарска пшеница
Свързани материали
Виж
Приятели на SINOR.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
SINOR.bg 2003 - 2020
Essential SSL

Използваме бисквитки (cookies), за да ви осигурим възможно най-добро преживяване в нашия уеб сайт. Чрез използването на нашия уебсайт Вие се съгласявате със запазването на бисквитки във Вашето устройство.

Приемам