България и Япония ще организират двустранен форум за взаимно насърчаване на туризма, който се планира да се проведе по време на Фестивала на розата през 2017 г. За това се договориха министърът на туризма Николина Ангелкова и Хисаюки Фуджии, парламентарен заместник-министър в Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма на Япония.
България е популярна сред японските туристи основно с розата и киселото мляко и това трябва да бъде използвано за представяне и на другите форми на туризъм, посочи Хисаюки Фуджии.
Според Ангелкова организирането на бизнес проява по време на Фестивала на розата ще бъде възможност както да се покаже това уникално събитие на повече японски туроператори, така и да се представи огромното културно-историческо наследство на страната ни.
„В долината на розите са съсредоточени и някои от най-емблематичните и впечатляващи обекти на тракийската култура, които също трябва да бъдат показани на японските туристи“, допълни тя.
Заместник-министър Фуджии подкрепи инициативата и се ангажира да съдейства за нейното реализиране.
Двамата се обединиха около мнението, че откритият преди дни туристически информационен център на България в Токио е важна крачка за активизиране на взаимния туристопоток. Страната ни традиционно се представя и в най-голямото японско изложение за туризъм - Expo JATA, което също я прави добре позната на техния туристически пазар. Българинът Калоян Махлянов-Котоошу, също е допринесъл много за популяризирането на България в страната на изгряващото слънце, стана ясно по време на срещата.
Япония е в топ 50 генериращи пазари за българския туризъм. През 2015 г. страната ни е посетена от общо 12 362 японски граждани. За периода януари-август 2016 г. сме посрещнали 9 263 японски туристи, което е 16.5 % увеличение спрямо същия период на 2015 г.