Начало » Новини » Коментари

Как българското фермерство грабна интереса на агроизложението във Франция

Няма как без реклама да те забележат
Синор.БГ / 06.03.2016 г.

Sinor.bg

Едва ли българските производители са очаквали, че на аграрното изложение в Париж, което е чисто потребителско и няма претенции да осъществява професионални контакти между бизнеса, някои от тях ще получат оферта от Дания за продажба на 100 хиляди бутилки вино. Това обаче се случи в рамките на Международното селскостопанско изложение 2016, което се състоя във френската столица от 27 февруари до 6 март. И за първи път показа как умело поднесената реклама е тази брънка от веригата "производител-потребител", от която родният бизнес жизнено се нуждае - за да покаже на света безспорните конкурентни предимства на саламуреното сирене, меда или продуктите от маслодайна роза.  

През зимата в Европа има две международни изложения, на които българското фермерство може да привлече погледа на европееца и да покаже самочувствие.

Освен току-що приключилия форум в Париж втората възможност дава „Зелената седмица” в Берлин, която се провежда през януари. И двете изложения се организират повече от 50 години, а колкото до посетителите - годишно през тях минават стотици хиляди души от цял свят.

Затова и българската държава от години финансира участията на родните фирми, като за Париж тазгодишното представяне е шесто поред, а в Берлин присъствията са повече от 15.

Плюсовете са безспорни, още повече че за всяка нация с развито земеделие е въпрос на престиж да присъства в Берлин или Париж. Опитът вече си казва думата и докато първите години се усещаше голяма доза плахост в представянията ни, сега това е минало. А българските щандове стават все по-атрактивни за потребителите.

Тази година в Париж и Берлин се представиха над 40 компании, а тяхното рекламно лице стана ансамбъл „Българе”, с чиито перфектни изпълнения страната ни показа и традиционната култура. На всеки 30 минути танцьорите извиваха кръшни хора пред българския щанд, където се трупаха цели семейства.

За французите българската кухня наистина се оказа изненада, която впечатли с уникалния вкус на ликьорите, ракията и локума от рози, на плътните червени вина и на българското кисело мляко.

„Докато германският потребител е традиционалист и купува познатото, то французинът експериментира с вкусове, които не познава”, коментира Христо Димитров, ръководител на ансамбъл „Българе” и организатор на българския щанд. Затова още в първите дни на изложението в Париж клиентите са изкупили всички гюлови ликьори, ракии и локум от българска роза. Биволското кисело мляко също е покорило френския вкус, затова в края на изложението всички количества бяха изчерпани .

Колкото до виното, то също е докоснало ценителите, които имаха възможност да опитат от няколко родни изби. С марковата си продукция се представиха винарските изби от Старосел и Нисово, харманлийската „Малката звезда”, пловдивската „Трифон Зарезан” и др. Освен поръчки от Дания тези компании получиха поръчки и от клиенти от Африка, които дадоха висока оценка на родното вино.

С възможности за бъдещ износ от изложението си тръгнаха и  производителите на розови продукти„Лема” и „Зорница къмпани”. Млечните и месни храни на „Димитър Маджаров”, както и традиционните български продукти, признати от Европейската комисия,  също привлякоха интереса.

По време на тези изложения се подписват и важни правителствени документи за партньорства между българската старна и правителствата на Франция и Германия.

В Париж министърът на земеделието Десислава Танева  парафира протокол за задълбочаване на сътрудничеството между двете страни с директора на Националния институт за земеделски и морски продукти към министерството на земеделието на Франция Ерик Ален. Споразумения бяха подписани в областта на контрола върху храните и здравеопазването на животните от зам. министъра на земеделието Васил Грудев и от директора на Българската агенция по безопасността на храните Дамян Илиев.

„За България френският опит при сдружаването между фермерите е от голямо значение, затова задълбочаваме сътрудничеството с техни експерти”, посочи министър Танева. По старата програма за развитие на селските райони немалко български държавни експерти са преминали обучение в областта на създаването на организации на производители. Новото споразумение ще осигури бъдещо разширяване на това сътрудничество, посочи още министър Танева.

В рамките на визитата си в Париж министърът се срещна и с българските граждани във Франция, с които заедно отпразнуваха и националния празник на България 3 март.

Екатерина Стоилова 

Как българското фермерство грабна интереса на агроизложението във Франция
8186
 

Последни материали
Виж
Чудо няма да стане
Симеон Караколев: Всеки ден имаме заразено стадо. Докога?
Последните търгове са за имоти в Силистра, Търговище, Кюстендил
Държавата пуска на търг земя от бившите кооперативи – без ограничения за купувачи
Тройно по-високите руски мита подкрепиха пазара на пшеницата в ЕС
Новите правила на МЗХ
Гаранции и обезпечения при внос и износ на храни от трети страни
Гърция въведе 10-дневен екшън план за справяне с шарката по овцете и козите
Производителите на свинското месо в ЕС понесоха сериозен удар от митата за Китай
Свързани материали
Виж
Тройно по-високите руски мита подкрепиха пазара на пшеницата в ЕС
Изложението за парфюмерия и козметика SIMPPAR
Българската аромаиндустрия с ценни партньорства на изложение в Париж
Доналд Тръмп иска да „направи американското земеделие отново велико“
Пазарът на европейската пшеница се издигна над ценовото дъно
Предстоящо
Български етерични масла ще се представят на престижно изложение в Париж през април
Европейските млекопроизводители организират протест на изложението SIA в Париж
Сериозни бунтове и в Белгия
Фермери блокират Париж и Брюксел
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
АВТОРИ |  РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини