Начало » Новини » Коментари
06.03.2016 г.

Как българското фермерство грабна интереса на агроизложението във Франция

Няма как без реклама да те забележат

Sinor.bg

Едва ли българските производители са очаквали, че на аграрното изложение в Париж, което е чисто потребителско и няма претенции да осъществява професионални контакти между бизнеса, някои от тях ще получат оферта от Дания за продажба на 100 хиляди бутилки вино. Това обаче се случи в рамките на Международното селскостопанско изложение 2016, което се състоя във френската столица от 27 февруари до 6 март. И за първи път показа как умело поднесената реклама е тази брънка от веригата "производител-потребител", от която родният бизнес жизнено се нуждае - за да покаже на света безспорните конкурентни предимства на саламуреното сирене, меда или продуктите от маслодайна роза.  

През зимата в Европа има две международни изложения, на които българското фермерство може да привлече погледа на европееца и да покаже самочувствие.

Освен току-що приключилия форум в Париж втората възможност дава „Зелената седмица” в Берлин, която се провежда през януари. И двете изложения се организират повече от 50 години, а колкото до посетителите - годишно през тях минават стотици хиляди души от цял свят.

Затова и българската държава от години финансира участията на родните фирми, като за Париж тазгодишното представяне е шесто поред, а в Берлин присъствията са повече от 15.

Плюсовете са безспорни, още повече че за всяка нация с развито земеделие е въпрос на престиж да присъства в Берлин или Париж. Опитът вече си казва думата и докато първите години се усещаше голяма доза плахост в представянията ни, сега това е минало. А българските щандове стават все по-атрактивни за потребителите.

Тази година в Париж и Берлин се представиха над 40 компании, а тяхното рекламно лице стана ансамбъл „Българе”, с чиито перфектни изпълнения страната ни показа и традиционната култура. На всеки 30 минути танцьорите извиваха кръшни хора пред българския щанд, където се трупаха цели семейства.

За французите българската кухня наистина се оказа изненада, която впечатли с уникалния вкус на ликьорите, ракията и локума от рози, на плътните червени вина и на българското кисело мляко.

„Докато германският потребител е традиционалист и купува познатото, то французинът експериментира с вкусове, които не познава”, коментира Христо Димитров, ръководител на ансамбъл „Българе” и организатор на българския щанд. Затова още в първите дни на изложението в Париж клиентите са изкупили всички гюлови ликьори, ракии и локум от българска роза. Биволското кисело мляко също е покорило френския вкус, затова в края на изложението всички количества бяха изчерпани .

Колкото до виното, то също е докоснало ценителите, които имаха възможност да опитат от няколко родни изби. С марковата си продукция се представиха винарските изби от Старосел и Нисово, харманлийската „Малката звезда”, пловдивската „Трифон Зарезан” и др. Освен поръчки от Дания тези компании получиха поръчки и от клиенти от Африка, които дадоха висока оценка на родното вино.

С възможности за бъдещ износ от изложението си тръгнаха и  производителите на розови продукти„Лема” и „Зорница къмпани”. Млечните и месни храни на „Димитър Маджаров”, както и традиционните български продукти, признати от Европейската комисия,  също привлякоха интереса.

По време на тези изложения се подписват и важни правителствени документи за партньорства между българската старна и правителствата на Франция и Германия.

В Париж министърът на земеделието Десислава Танева  парафира протокол за задълбочаване на сътрудничеството между двете страни с директора на Националния институт за земеделски и морски продукти към министерството на земеделието на Франция Ерик Ален. Споразумения бяха подписани в областта на контрола върху храните и здравеопазването на животните от зам. министъра на земеделието Васил Грудев и от директора на Българската агенция по безопасността на храните Дамян Илиев.

„За България френският опит при сдружаването между фермерите е от голямо значение, затова задълбочаваме сътрудничеството с техни експерти”, посочи министър Танева. По старата програма за развитие на селските райони немалко български държавни експерти са преминали обучение в областта на създаването на организации на производители. Новото споразумение ще осигури бъдещо разширяване на това сътрудничество, посочи още министър Танева.

В рамките на визитата си в Париж министърът се срещна и с българските граждани във Франция, с които заедно отпразнуваха и националния празник на България 3 март.

Екатерина Стоилова 

Как българското фермерство грабна интереса на агроизложението във Франция
7858
 

Последни материали
Виж
Въпреки финансовите затруднения на домакинствата в страната
Продажбите на биопродукти в Нидерландия нараснаха с 55 на сто за 5 години
Съдържанието на масло в тазгодишната реколта е нараснало с 2 на сто
Активното търсене продължава да вдига цените на слънчогледа в Украйна
Самолета покрива 500 000 хектара площ
Румънска фирма купи самолет за дъжд
Тече подготовката за 18-ия симпозиум по аграрни изследвания в Атина
БАБХ
Ново огнище на шарка по овцете в хасковското село Узунджово
Насоки за кандидатстване - трета част
Млади фермери, инвестиращи в едно и също село, община и област, ще трупат общо 12 точки за проект
Свързани материали
Виж
Доналд Тръмп иска да „направи американското земеделие отново велико“
Пазарът на европейската пшеница се издигна над ценовото дъно
Предстоящо
Български етерични масла ще се представят на престижно изложение в Париж през април
Европейските млекопроизводители организират протест на изложението SIA в Париж
Сериозни бунтове и в Белгия
Фермери блокират Париж и Брюксел
Студенти на Аграрен университет – Пловдив с достойно представяне на изложението SIA - Париж
Къде сме ние?
За децата, фермерите и политиците на Франция
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини