Начало » Новини » Света
06.02.2016 г.

ЕК откри първата процедура за промоционални програми

Важно за износителите

Sinor.bg

Европейската комисия откри процедурата за набиране на предложения за съфинансиране на промоционални кампании на селскостопанските продукти и хранителните стоки, произвеждани в държавите-членки на Европейския съюз, които ще бъдат провеждани извън общността според новите правила, съобщиха от специализирания уебсайт за селско стопанство Ag-Press. Според правилата, влезли в сила от 1 декември, ЕС ще отпуска средства за съфинансиране на многогодишни проекти, насочени към разкриването на нови пазари и популяризирането на селскостопанските продукти на държавите-членки на общността не само в нейните рамки, но и на пазарите на трети страни. Делът на съфинансиране ще бъде различен по отделните проекти – от 50% до 70-80%. През 2016 г. за тази цел ще бъдат отпуснати 111 млн. евро от бюджета на ЕС.

Новата политика за популяризиране на селскостопанската продукция и храните, произвеждани в ЕС, се реализира под мотото „Наслаждавай се на идващото от Европа”. Целта е да подпомага пробива на този тип стоки от ЕС на международните пазари или да стабилизира позициите им там, както и да запознае европейските потребители с усилията, които полагат фермерите в общността. За постигането на тази цел ЕК ще осигури допълнителни ресурси, увеличавайки приноса от бюджета на ЕС за финансиране на програми за популяризиране от 61 млн. евро през 2013 г. до 200 млн. евро през 2019 г.

В изпълнение на годишния работен програмен ангажимент на Еврокомисията за популяризиране на селскостопанската продукция на ЕС, поканите за набиране на предложения прецизират подробностите по отношение на целите, критериите, финансовите клаузи, сроковете и процедурата за представяне на предложенията.

Откритата процедура предвижда 2 възможности – покана за „самостоятелни” и „съвместни” програми. При самостоятелните програми, за които кандидатстват една или повече организации от една държава-членка, поканата уточнява приоритетите на ЕК за промоционалните кампании на вътрешните и външните пазари. По отношение на външните пазари тя е насочена изключително към предварително съставен списък с подбрани страни, в които е установен най-голям потенциал за растеж.

Поканата за съвместна програма, за която кандидатстват заедно организации от повече от една държава-членка, през 2016 г. е само една заради факта, че бюджетът е едва 14 млн. евро, и е насочена само към вътрешния пазар на трети страни. Средствата, предназначени за съвместни програми, ще нарастват значително през следващите години – от около 50 млн. евро през 2017 г. до около 100 млн. евро през 2019 г.

Молбите трябва да бъдат изпращани до ЕК, а не до компетентните органи в държавите-членки, както бе досега, като крайният срок е 28 април 2016 г. Това ще става чрез нов специализиран електронен портал. От ЕК ще извършат оценка на молбите и ще решат през есента кои проекти ще бъдат приети.

Във връзка с новите правила от комисията организират на 26 февруари „информационен ден” за представяне на поканите за набиране на предложения, на който могат да присъстват всички потенциални бенефициенти, рекламни агенции и представители на държавите-членки. Информационният ден ще бъде посветен специално на новото подаване на молбите през интернет. Участниците обаче ще имат и възможността да потърсят партньори за своите проекти. Повече подробности за дневния ред и регистрацията ще бъдат публикувани скоро на специализирания портал за селско стопанство и  на официалния уебсайт на Изпълнителната агенция за потребителите, здравето, земеделието и храните (CHAFEA).

„Имам удоволствието на потвърдя, че бяха представени първите покани за набиране на предложения според новите правила за популяризиране. Напомням, че програмата за тази година включва 30 млн. евро, заделени специално за проблемните сектори на млечните продукти и свинското месо. Европейските селскостопански и хранителни продукти нямат равни на световния пазар. С бюджет от 111 млн. долара за тази година и опростена система за подаване на молбите аз съм оптимист, че тези мерки ще успеят да увеличат нашия износ и по този начин да създадат работни места и ръст в селските района на Европа. Като допълнителен тласък за популяризиране на селскостопанската продукция на ЕС аз ще предприема поредица от посещения в трети страни. През следващата седмица заминавам за Колумбия и Мексико, придружен от делегация от европейски производители”, заяви европейският комисар за земеделието и развитието на селските райони Фил Хоугън. 

ЕК откри първата процедура за промоционални програми
8302
 

Последни материали
Виж
Спадът в доставките от общността за трети страни обаче гони една трета
Пети сме по износ на мека пшеница от ЕС въпреки непълните данни
Седмична агрометеорологична прогноза за периода 8-14 ноември 2024 година
Недостигът на влага поставя под въпрос оцеляването на част от есенниците
Архангел Михаил е и професионалният празник на работещите в този сектор
На МЕСОМАНИЯ 2024 браншовата асоциация ще отбележи 30-годишния си юбилей
Нормативни промени
Слага се ред в загробването на домашни любимци в частни и общински имоти
Нормативни промени
Таксата, която държавните предприятия ще внасят във фонда за инвестиции в горите за 2024 и 2025 г.
Увеличиха квотата на България за улов на калкан в Черно море
Свързани материали
Виж
Пазари ще се организират до Никулден
Варна става домакин на кампанията Фестивал на рибата - вкусно и полезно
Европодпомагане
България участва само в пет програми за промоции на родни стоки зад граница
Проекти се приемат до 15 април
За промоции извън Европа ЕК отваря приеми за 200,9 милиона евро през 2020 г.
Политики
През 2019 г. Еврокомисията заделя 191 млн. евро за промоционални програми
Предстоящо
Очаквайте новости за промоционалните програми на ЕС на 20 март
ЕС вдига субсидиите за реклама на храните в чужбина
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини