Европейската комисията потвърди намерението за отпускане на нови 30 милиона евро за прилагане на промоционални програми извън европейския пазар през стопанската 2014 - 2015 г., съобщи порталът Ag-press.
Годишно от бюджета на ЕС се отпускат 60 милиона евро и понеже тези програми се съфинансират, реално ползваният бюджет се удвоява, припомниха експерти. Организациите на производителите кандидастват за разпределението на тези средства два пъти в годината в края на септември и на февруари, като съответно бюджетът се разделя на по 30 млн. евро.
Поради извънредната ситуация с руското ембарго обаче, тази година ЕК реши да отпусне още 30 млн. евро, така че при есенната сесия, която ще приключи в края на септември организациите от държавите-членки могат да кандидатстват за бюджет от 60 млн. евро.
По думите на еврокомисаря по земеделие и развитие на селските райони Дачиан Чолош "промоционални програми са един от инструментите, които могат да бъдат използвани в средносрочен план и да помогнат на производителите да намерят нови пазари в рамките на ЕС и извън него”.
Това изявление идва в допълнение към изключителните мерки за подпомагане на пазара за праскови и нектарини, чиито производители ще бъдат компенсирани с 33 млн. евро, както и останалите 125 млн. евро, които ще се разпределят между производителите на плодове и зеленчуци, млечни продукти и др.