Начало » Новини » Страната
16.04.2014 г.

Електронната търговия вдига оборотите на верига за биохрани

Пазар

shc.hu

Въпреки че българските потребители все още са твърде сдържани да пазаруват чрез интернет, търговци и производители инвестират в онлайн платформи, които скъсяват връзката с клиентите при реализацията на продуктите.

 

От две години веригата магазини за биологични храни „Биомаг” продава дистанционно, в резултат на което 5% от оборота вече се пада на електронното пазаруване.

 

Това съобщи управителят на „Биомаг” Надежда Вишев по време на конференция за онлайн продажбите на хран, организирана от сп. "Регал".

 

Търговците разполагат с четири магазина в София, но имат сериозни продажби и в страната, голяма част от тези продажби се извършват чрез интернет заявките.

 

След лекия срив в търсенето на биохрани през 2012 и началото на 2013 г., пазарът се е възстановил. За последната година оборотите се покачиха с около 30%, посочи още Вишева.

 

Хората търсят основно пресни плодове и зеленчуци, мляко, сирене, лимец и други здравословни храни, голяма част от които се произвеждат в страната.

 

Днес веригата предлага 4 хиляди продукта, което е десетократно повече от 2008 г., когато са се появили на пазара. Преобладаващата част на продуктите са от внос, но българските храни са предпочитани. 

 

Онлайн търговията все още е в начален етап, но с навлизането на информационните технологии пазарът ще узрее и за този вид търговия, смятат експерти.

 

Според изследване на GfK България, направено миналия месец сред онлайн населението на възраст между 18 и 50 години, покупките на храни онлайн в страната са само 14% от потребителската кошница на пазаруващите в мрежата.

 

В САЩ, където дистанционните продажби са напреднали значително, се отчита, че 3,3% от разходите за храна минават през онлайн платформите. Очакванията са до 2023 г. този процент да нарасне там до 11%, съобщи и Цаньо Цанев, собственик на комания за онлайн продажби на стоки от супермаркети „Тайм сейвърс” (enoti.bg).

 

За българските производители електронната търговия е труден вариант, който обаче има бъдеще. Според Иван Благоев, собственик на сайта take-a-cake.eu, специализиран в продажбите на малки кескеча, дистанционното пазаруване спестява време и транспорт, затова става предпочитано от мнозина.

 

Компанията е на пазара от 2011 г., когато пекарната до "Орлов мост" е открита. Днес популярността на вкусните сладкиши е значителна, а 23% от оборота се дължи на онлайн продажбите.

 

Освен на добрите вкусови качества на кексчетата семейната фирма разчита и на добрия маркетнг и реклама, които са неотменим елемент от бизнеса. 

 

Електронната търговия вдига оборотите на верига за биохрани
5282
 

Последни материали
Виж
Фермерите настояват за промени в Закона за застраховането
Градушка унищожи лозя и рози в село Баня, застраховките важат от първи май
Европейска асоциация за вълна
Бъдещи разговори в МЗХ
Отрязаните от украинската помощ производители на овес, ръж и тритикале очакват обезщетения
Румъния: Държавен служител е заподозрян в земеделска измама на стойност 561 000 евро
МЗХ
Обследват пораженията от падналата градушка в Централна България
Новият сорт показва желаният баланс от добив, устойчивост и качество на реколтата
Отлични отзиви от Виго за ранната реколта краставици в Петрич
Свързани материали
Виж
След заседанието на СТО
Важни правила за електронната търговия, постигнати от ЕС и СТО
Нормативни промени
При електронната търговия с храни обявявайте всеки велосипед или ролер
Бързо върви обсъждането
Защо ЕС иска да регулира икономиката през електронната търговия?
Иновации
Българи изобретиха система за наблюдение на язовирите чрез изкуствен интелект
Задължително е за всички стопани!
В платформата за оповестяване на пръсканията са вписани едва 500 фермери
Партньорство
Одобрени са проектите с Китай по инициативата 16+1
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини