България може да разшири търговията си със земеделски стоки за Япония с нови продукти, по-малко познати на азиатския пазар.
Новите възможности за разширяване на стокообмена са били обсъждани при днешната среща на министъра на земеделието и храните Димитър Греков с посланика на Япония у нас Такаши Коидзуми, съобщиха от агроминистерството.
„Земеделието е най-стабилният сектор на българската икономика и има потенциал за износ на външни пазари. Доказателство за това е и фактът, че наши продукти са добре познати на японския пазар”, посочи Греков.
Посланик Коидзуми потвърди, че България е известна с традиционни продукти като кисело мляко, розово масло, вино и билки.
Министър Димитър Греков изтъкна, че България има едни от най-добрите условия за производство на етерично-маслени култури като рози, лавандула и мента.
Според него селското стопанство може да предложи също много други екологично чисти продукти като мед, детски храни и вина.
Министър Греков и посланик Коидзуми се обединиха около тезата, че двете страни имат голям потенциал за съвместно сътрудничество, който трябва да се развива.