Начало » Новини » Света
16.11.2017 г.

ЕС вдига субсидиите за реклама на храните в чужбина

sinor

Европейският съюз ще увеличи разходите за популяризирането в чужбина на своите селскостопански продукти и храни, както и на здравословното хранене в рамките на общността, съобщи агенция „Интерфакс”. Приетата вчера от Европейската комисия  работна програма за 2018 г. ще осигури възможността за финансиране от бюджета на Общата селскостопанска политика на рекламни кампании на стойност 179 млн. евро при отпуснати за тази цел през настоящата година 142 млн. евро.

В съобщение на ЕК се уточнява, че „програмите за популяризиране на селскостопанските продукти и храните на ЕС ще бъдат насочени основно към пазарите с най-голям потенциал за растеж, главно извън ЕС”. В рамките на съюза пък основното внимание ще бъде насочено към финансирането на кампании, рекламиращи оригинални европейски продукти с особено високо качество, които са включени в списъците със защитените наименования за произход (PDO), защитените географски указания (PGI) и храните с традиционно специфичен характер (TSG).

През 2018 г. специално внимание ще бъде отделено на подпомагането на екологичното отглеждане на дребен рогат добитък, „за да се опитаме да се противопоставим на последиците от настоящите затруднения на пазарите”, посочват от изпълнителния орган на ЕС. „Допълнителни средства се отпускат и за промоционални програми за здравословното хранене и увеличаването на потреблението на плодове и зеленчуци в ЕС като моментален отговор на затрудненията, с които се сблъскват производителите в резултат на руската забрана за внос”, се добавя в съобщението.

Средствата от бюджета на ОСП за конкретните кампании за популярзиране на селскостопанските продукти и храни ще бъдат отпускани след провеждане на съответните търгове.

ЕС вдига субсидиите за реклама на храните в чужбина
6895
 

Последни материали
Виж
1558 проекти за технологична и екологична модернизация за над 320 млн. лв. са одобрени по НПВУ
Над 600 противоградови ракети са изстреляни в Пловдивско, Хасковско, Старозагорско и Сливенско през последните часове
Промените в Наредба за интервенциите по директни плащания са качени за обществено обсъждане
Започна Кампания 2024 по директни плащания
24 проекта за центрове за подготовка и съхранение на плодове и зеленчуци получават финансиране по НПВУ
ДФЗ изплати близо 10 млн. лв. на 5 094 малки фермери за Кампания 2023
Актуална анкета сред работодателите
Анкета сред бизнеса показва, че през 2024 г. в земеделието не се очаква увеличение на заетостта
Свързани материали
Виж
Пазари ще се организират до Никулден
Варна става домакин на кампанията Фестивал на рибата - вкусно и полезно
Европодпомагане
България участва само в пет програми за промоции на родни стоки зад граница
Проекти се приемат до 15 април
За промоции извън Европа ЕК отваря приеми за 200,9 милиона евро през 2020 г.
Политики
През 2019 г. Еврокомисията заделя 191 млн. евро за промоционални програми
Предстоящо
Очаквайте новости за промоционалните програми на ЕС на 20 март
Промоционалните програми остават блокирани въпреки спечелено от браншовиците дело на първа инстанция
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини