Начало » Новини » Страната
11.04.2025 г.

От 11 до 19 април ще продължи инициативата на МЗХ „Великденска кошница“

От 11 до 19 април ще продължи инициативата на МЗХ „Великденска кошница“

В периода от 11 до 19 април 2025 г. за пръв път у нас  стартира инициатива  „Великденска кошница“.  Тя има за цел да осигури на трапезата на всеки дом основните великденски продукти, които са традиционни за страната ни, на достъпни за потребителите цени, без компромис в качеството.

В кампанията ще бъдат включени следните продукти:

•     Агнешко

•     Ярешко

•     Яйца

•     Великденски козунаци

•     Тематични сладкарски изделия за празника

Предложението за тази инициатива се предвижда да бъде осъществена чрез доброволно сътрудничество между Министерството на земеделието и храните и търговските вериги и супермаркети.

При желание участващите търговци се ангажират да предлагат горепосочените продукти на контролирани цени по време на празниците.

„Великденската кошница“ е доброволна ценова инициатива, а не законодателна такава.

 

Очакваните резултати за домакинствата са по-достъпни цени в период на увеличено търсене и разходи. За бизнеса – подобряване на имиджа и връзката с потребителите чрез социална отговорност. Превенция на спекулативни ценови скокове и поддържане на ценова стабилност са също сред целите на кампанията.

Министерството на земеделието и храните предлага идеята и при желание да се координира с големите вериги – супермаркети у нас.       Няма правно задължение за търговците да участват. Търговците се съгласяват доброволно да включат определени продукти в специален списък и да предложат наистина или стабилни, или по-ниски цени на определени продукти.

Инициативата ще допринесе за предотвратяване на прекомерни повишения на цените в този период и по отношение на самата конкуренция.

От 11 до 19 април ще продължи инициативата на МЗХ „Великденска кошница“
1838
 

Последни материали
Виж
58 000 тона рапица пристигна във Варна
Царевицата и слънчогледовото масло са осигурили най-много приходи
Украйна изнесе селскостопанска продукция за над 2 милиарда долара през март
Увеличава се делът на биологичните и тези от свободни кокошки
Производството на яйца в Германия нарасна с над 4 на сто през 2024 година
България е сред страните с най-голям принос за спада през януари и февруари
Преработката на маслодайни култури в ЕС намаля до 3-годишно дъно
Партньорите на БАСФ залагат на сдружаването и иновациите в земеделието
В рамките на Sofia Spring Fest
Близо 20 родни земеделски производители ще предлагат продукцията си в сърцето на София до 7 май
Свързани материали
Виж
В рамките на Sofia Spring Fest
Близо 20 родни земеделски производители ще предлагат продукцията си в сърцето на София до 7 май
Горските педагози са обучили над 15 000 деца през 2024 г.
22 013 стопани получиха близо 102 млн. лв. по интервенцията за необлагодетелстваните райони
Акция на МЗХ и Югозападно държавно предприятие
2 дка опожарени територии в землището на село Микрево бяха залесени с 1000 фиданки от космат дъб и черен бор
МЗХ създава регистър на трайните насаждения в страната
400 000 дка са заявени по новата интервенция за застраховане на продукцията
Поемат се 80% от разходите на овощарите, зеленчукопроизводителите и зърнопроизводителите
МЗХ и ДФЗ имат бюджет за компенсиране на загубите от измръзване при 100% пропаднали площи
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини