Европа се затопля два пъти по-бързо от останалата част на света, а водните ѝ системи са подложени на все по-голям стрес констатират от Европейската комисия. Недостигът на вода засяга 30 % от европейците и 20 % от земята всяка година. Всъщност 70 % от европейските граждани са изразили загриженост относно замърсяването на водите и недостига на вода, но въпреки това почти половината от тях не се чувстват добре информирани за проблемите, свързани с водата в тяхната страна.
Ето защо наскоро в ЕС беше стартирана кампанията #WaterWiseEU - инициатива, която ще допринесе за изграждането на устойчива на водите Европа до 2050 г.
Нашият воден цикъл - процесът, при който водата се придвижва по сушата, моретата и атмосферата на Земята - е нарушен и трябва да бъде поправен. Човешката дейност и изменението на климата увреждат екосистемите и водят до повече изпарения, повече наводнения, повече суши - и по-малко вода за нас и за всички останали живи същества, които зависят от нея.
Комуникационната кампания #WaterWiseEU, която ще продължи до есента на 2024 година. Тя има за цел да повиши осведомеността по този въпрос и да насочи вниманието към многото налични решения. Решения като увеличаване на естественото съхранение на вода, попълване на запасите от подпочвени води и възстановяване на здравето на почвата, но също така и интелигентно управление на водите, ефективност на водата и повторна употреба.
Работейки заедно, можем да променим съществуващите възприятия за водата и да "погледнем на водата по различен начин", както гласи официалният слоган на кампанията.
Кампанията е разработила редица активи, включително готови визуални материали и послания, които предоставя на разположение на партньорите на кампанията за използване. Партньорите се насърчават да използват тези активи, за да предизвикат разговор, да организират събития и да ги съгласуват със собствените си комуникационни действия.