Начало » Важно за фермера » Животновъдство
18.12.2023 г.

Програма за пазарна отговорност на Европейския млечен борд и Германската асоциация на млекопроизводителите

Програма за пазарна отговорност на Европейския млечен борд и Германската асоциация на млекопроизводителите

За да може в бъдеще да се противодейства рано и правилно на задаващите се пазарни кризи в млечния сектор, са необходими допълнителни разпоредби, приложими в целия ЕС. За тази цел Европейския млечен борд  и Германската асоциация на млекопроизводителите разработиха Програма за пазарна отговорност (ППО).

Как ще работи Програмата за пазарна отговорност

ППО е програма за млечния сектор на ЕС, която трябва да се използва, когато съществува риск от дисбаланс на пазара на мляко. Комбинацията от наблюдение и реакция на пазара позволява да се разпознават предстоящи кризи. Използва се пазарен индекс, който показва стабилността на пазара. Ако индексът е равен на 100 пункта, пазарът е стабилен. Ако той спадне, се задейства трифазна програма за реакция на тази нестабилност.

1. Ранно предупреждение (Пазарният индекс спада със 7,5 %)

2. Криза (пазарният индекс спада с 15 %)

3. Фаза на задължително съкращаване (пазарният индекс спада с 25 %)

Прилагането на ППО има редица предимства пред други инструменти за справяне с кризи. Например, първо, сривът на изкупните цени може да бъде предотвратен и второ, кризата може да бъде преодоляна бързо с малко държавно финансиране.

От решаващо значение обаче е, че тази концепция в голяма степен зависи от поведението на млекопроизводителите, съобразено с пазарните условия. В бъдеще млекопроизводителите ще трябва да направят следното да следят постоянно развитието на пазара и да реагират на пазарните сигнали. Това се отнася за особено в кризисни ситуации. Подобно "делово" поведение може да се осъществи само ако колективът досегашната колективна отговорност в случай на спад на цените на млякото се замени с отговорност на причинителя. Това означава, че стопанствата, които продължават да увеличават производството си в ситуация, в която предлагането явно превишава търсенето, също трябва да носят съотговорност за антипазарното си поведение. От друга страна е повече от законно стопанствата, които намаляват производството си в условията на пазарна криза и по този начин спомагат за бързото преодоляване на кризата, да бъдат компенсирани финансово.

Програма за пазарна отговорност на Европейския млечен борд и Германската асоциация на млекопроизводителите
7681
 

Последни материали
Виж
Царевицата и слънчогледовото масло са осигурили най-много приходи
Украйна изнесе селскостопанска продукция за над 2 милиарда долара през март
Увеличава се делът на биологичните и тези от свободни кокошки
Производството на яйца в Германия нарасна с над 4 на сто през 2024 година
България е сред страните с най-голям принос за спада през януари и февруари
Преработката на маслодайни култури в ЕС намаля до 3-годишно дъно
Партньорите на БАСФ залагат на сдружаването и иновациите в земеделието
В рамките на Sofia Spring Fest
Близо 20 родни земеделски производители ще предлагат продукцията си в сърцето на София до 7 май
Горските педагози са обучили над 15 000 деца през 2024 г.
Свързани материали
Виж
Пушена скумрия с кисело мляко
Мляко за поливане и пръскане на разсада
По-високи цени на млякото в 24 държави от ЕС
Въвеждаме мита за американски селскостопански продукти
Българските крави дават мляко с масленост 3,6-3,8 на сто
Два лева за кофичка кисело мляко от 400 грама в магазина не е нормална цена
Парадоксално най-много се плаща в Кипър, България е сред опашкарите
Изкупните цени на млякото в Португалия са сред най-ниските в ЕС
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини