Начало » Пазари » Плодове и зеленчуци
05.02.2022 г.

Продажбите на биологични продукти в САЩ надхвърлиха 9 милиарда долара

Темпото на ръст продължава да изпреварва отчетеното при обикновените продукти
Продажбите на биологични продукти в САЩ надхвърлиха 9 милиарда долара

Продажбите на свежи биологични продукти в САЩ нараснаха с 5,5% през 2021 г., надхвърляйки за пръв път 9 млрд. долара и изпреварвайки годишния ръст на реализираните количества обикновени продукти, сочат данни от Доклада за представянето на биологичните продукти през 2021 г. на Мрежата за биологични продукти и компанията за информационно обслужване в сектора Category Partners, цитирани от електронното издание HortiDaily. Докладът използва данни на компанията за пазарни анализи и прогнози Nielsen за продажбите на храни на дребно в САЩ през миналата година.

ЕС разшири списъка с продукти, които могат да се продават като „био“

Въпреки отстъплението в общественото хранене през 2021 г., продажбите на биологични продукти в търговията на дребно продължиха да демонстрират ръст на годишна база през всички тримесечия както в стойностно, така, и в количествено изражение. Общите продажби на свежи биологични продукти са нараснали до 9,2 млрд. долара.

Увеличението е най-впечатляващо при ягодовите култури (ягоди, малини, къпини, боровинки), достигайки 14% в приходи и 10% като количества. Пакетираните салати, ягодовите култури и ябълките осигуриха две трети от ръста при биологични продукти, като продажбите на салатите надхвърлиха 1,5 млрд. долара – най-голямата абсолютна стойност. При тях е отчетена и най-голямата разлик в цените спрямо стандартно отглежданите продукти от 6,90 долара за килограм, а най-малката се запазва при бананите – само 33 цента.

„Макар да остава разлика в средните цени на дребно между биологичните и обикновените продукти, повишаването на цените и при двете категории през миналата година бе изключително сходно”, заяви Стив Лъц, старши вицепрезидент за проучванията и иновациите в Category Partners.

В количествено изражение обаче нещата са доста по-различни – докато при свежите биологични продукти е отчетен ръст от от 2%, при обикновените има отстъпление с 3,3%. Биологичните банани остават най-продаваните в САЩ с 246 хил. тона през 2021 г., но ръстът спрямо 2020 г. е относително умерен – 3,4%. Останалите категории биологични продукти, продавани в големи количества, са били ягодовите култури, дините и цитрусовите продове.

При биологичните пакетирани салати, картофите и морковите обаче реализираните количества са намалели през 2021 г., като особено значимо е отстъплението при морковите – с 4,4%. Те са и единственият биологичен продукт сред 10-те най-продавани, чиито продажби отчитат спад през миналата година спрямо 2020 г. – с 1,3%. 

Продажбите на биологични продукти в САЩ надхвърлиха 9 милиарда долара
8093
 

Последни материали
Виж
Сривът в агросектора през 2024 г. надхвърля 1,1 милиарда лева
Сривът в агросектора през 2024 г. надхвърля 1,1 милиарда лева
Както на месечна, така и на годишна база
Преработката на маслодайни култури в ЕС се стабилизира през ноември
Румъния запазва водещата си позиция в класацията на износителите
Износът на зърно от ЕС намалява с 30 на сто спрямо миналия сезон
Документирано със спътникови снимки в разследване на Bellingcat
Руските окупатори карат украинското зърно на хутите в Йемен
За зърнените култури като цяло увеличението е с 6 на сто, при рапицата – 2,3 на сто
Германия разшири с 12 на сто площите с есенна пшеница
Създават експертен съвет за обсъждане на особеностите
Осигуряват изследвания вместо обезщетения за болните овце от Меди-Висна
Свързани материали
Виж
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини