Приходите на френския производител на млечни продукти Danone SA са намалели с 9,4% през първото тримесечие до 5,567 млрд. евро спрямо същия период на 2020 г., се посочва в съобщение на компанията. При съпоставимите продажби спадът е от 3,3%, уточняват оттам. При минералната вода спадът е от 11,6%, в подразделението за специализирани храни – 7,7%, докато при млечните родукти и тези на растителна основа е регистриран ръст от 1,6%.
От „Данон” отдават спада на продължаващото въздействие на пандемията от коронавирус. Компанията обаче потвърждава прогнозата си за годишните резултати. „Продължаваме да очакваме връщане на съпоставимите продажби към ръст през второто тримесечие, както и увеличаване на приходите през втората половина на 2021 г.”, обявиха главните изпълнителни директори на компанията Шейн Грант и Вероник Пенкенати-Босета.
Португалия първа представи плана си за възстановяване пред Европейската комисия
От началото на годината капитализацията на „Данон” на борсата в Париж е нараснала с над 11%, докато индексът на 40-те най-големи френски компании CAC 40 отчита ръст от 13% през същия период.
Danone реализира своята продукция в над 120 държави по целия свят. В нейните подразделения в 55 страни работят над 100 хил. души.