Начало » Новини » Света
20.02.2021 г.

Данон отчете силен спад на продажбите през миналата година

Коронавирусът и желанието за разширяване на бизнеса натежаха върху финансите
Данон отчете силен спад на продажбите през миналата година

Продажбите на френската компания за производство на млечни продукти Danone са намалели с 6,6% през миналата година спрямо 2019 г. до 23,6 млрд. евро, се посочва в нейния публичен отчет. За това са допринесли в голяма степен придобитите от „Данон” компании и продуктови марки, тъй като без тях спадът би бил едва 1,5%. Като друга причина е посочено обезценяването на валутите на САЩ, Индонезия, Русия и латиноамерикански държави спрямо еврото.

НСИ: В края на 2020 г. земеделските стоки поскъпват с цели 20,9 процента спрямо година по-рано

Най-слабият спад в продажбите е отчетен при специализираните хранителни продукти – едва 0,9%. Половината приходи са осигурени от млечния бизнес, като там понижението е с 2,6% до 12,8 млрд. евро. За това е спомогнало разширяването на бизнеса в областта на растителните и вегетариански алтернативи на пресните и киселите млека, продавани под марките Alpro, Silk и So Delicious. В петък „Данон” обяви и закупуването на базираната в американския щат Калифорния компания Follow Your Heart, която е лидер в производството на вегетариански сирена, без да посочва цената, платена за придобиването ѝ.

Продажбите на бутилирана вода са намалели с 21,1%, като без новите придобивки в този сектор спадът би бил с 16,8%. Като причина за това от компанията изтъкват ограниченията, налагани за борба с разпространението на коронавируса. Колкото до внасяните в Китай детски сухи млечни смеси, продажбите са се сринали с 45% заради затварянето на границите в Хонконг и ограниченията върху движението в страната.

Тежко е положението и с продажбите на „Данон” в сектора на общественото хранене, където само през четвъртото тримесечие на 2020 г. е отчетен спад от 25,4% заради новата вълна на ограничения, особено в Европа.

Оперативният марж на Danone е намалял през 2020 г. до 11,8% от 12,8% през 2020 г.

„Заради пандемията през 2020 г. се сблъскахме с краткосрочни проблеми в редица ключови за нас категории и региони. Съсредоточени сме върху подготовката за връщане към ръст на показателите през второто тримесечие на 2021 г.”, заяви главният изпълнителен директор на Danone Еманюел Фабер. В компанията се надяват, че 2021 г. ще стане „година на възстановяването” след пандемията.

През миналата година акциите на „Данон” загубиха 25% от стойността си на Парижката фондова борса. 

Данон отчете силен спад на продажбите през миналата година
8366
 

Последни материали
Виж
Съвети навреме
Важни съвети за поливане на растенията в горещини като сегашните
Парламентът одобри законодателни промени
До 10 пъти в месеца може да теглите без такси пари от банкомат
Важно за жителите на малките населени места
Ще открият по два клуба за компютърни обучения във всяка
Председател на Съюза на зърнопроизводители от Пловдивско
Работов: Ако 40-градусовите жеги се задържат, след седмица ще жънем слънчогледа
Първа част от графика на НССЗ
И през август службата за съвети организира срещи с фермерите
Икономистите в Европа очакват значително по-високо ниво на митата върху вноса от САЩ до края на годината
Свързани материали
Виж
Министърът на финансите на страната се подмокри само от туит на Медведев
Данон няма да напуска руския пазар и други френски мизерии
Въпреки това прогнозата за годишните резултати бе потвърдена
Данон отчете спад от близо 10 на сто на приходите през първото тримесечие
Приходите обаче отчитат слаб ръст
Печалбата на Данон намаля с почти 18 на сто
Данон е увеличила продажбите през третото тримесечие с над 16 на сто
Печалбата на Данон за полугодието надхвърли милиард евро
Заобикаляне на ембаргото
Данон е инвестирала 150 млн. долара в Русия през 2014 г.
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини