Само шест работни дни остават за подготовка на фермерите, които ще кандидатстват по две от схемите за държавни помощи, насрочени от фонд „Земеделие” за 25 март – за доилни апарати и мини мандри. На въпроси на читатели на Синор.бг дали кандидатстването ще бъде електронно, от фонда поясниха, че на този етап приемът ще се проведе по старите правила, но предвид карантинното положение в страната са въведени редица облекчения за бизнеса, така че да няма струпвания пред офисите на фонда.
За да се ограничи физическият контакт при подаването на документите, кандидатите предварително ще си запазват час по телефона в Областната дирекция, за да е ясно кога точно да си подадат заявленията.
Улеснения има и по отношение на набирането на необходимите документи. Един от тези документи е копие от решение на РИОСВ за преценяване необходимостта от извършване оценка на въздействието върху околната среда. Новото е, че заявлението за подпомагане може да бъде прието от фонда и без самото разрешение да е налице, стига обаче кандидатът да представи пред администрацията писмено доказателство, че е подал искане в РИОСВ за неговото издаване.
По отношение на второто изискване за минимум три оферти при покупката на оборудване практиката на фонда показва, че при представянето на три съпоставими оферти за съответните активи безотказно действа подходът, при който фермерите комуникират с предпочетени от тях доставчици по телефон или имейл, като всички те изпращат своите оферти по куриер - способ, удачен и от гл.т. настоящото извънредно положение в страната, поясниха от фонда.
Самият прием ще протече по същия начин като при помощта за инвестиции в материални активи в земеделски стопанства, свързани с първично производство на растениевъдна земеделска продукция. В този случай определеният по схемата бюджет се разпределя между кандидатите до неговото изчерпване, като се спазва принципът „пръв дошъл, пръв взел”.
Затова и помощта за мини мандри и доилни апарати ще се разпределя според поредността на подаване на заявленията от фермерите, които отговарят на нормативните изисквания.
Кандидатите подадат своето заявление заедно с набора изискуеми документи на място в Областната дирекция на ДФЗ, регистрирайки се в деловодната система на фонда, а служителите извършат проверките за допустимост, наличие и актуалност на съответните документи в присъствието на кандидатите или техни пълномощници.