Традиционните изложители на ВИНАРИЯ, която посреща посетители до 14 часа на 24 февруари в 11-а палата на Международен панаир Пловдив, изненадаха своите клиенти с нови продукти и визия, съобщиха организаторите на проявата. Винарска изба „Todoroff“ за първи път представя новия си продукт „Валидус“, който е с модерен дизайн и представлява четворен купаж от Сира, Марселан, Пти Вердо и Каберне фран. Миналата година е отличен със сребърен медал на Concours Mondial de Bruxelles, който се проведе в Китай. „Участвахме с 4 вина и спечелихме 3 златни и един сребърен медал от престижния конкурс. Златните отличия са за вината Терес Мерло 2016, Терес Каберне Совиньон 2016 и Бутик Каберне Совиньон 2016, а сребърният е за Валидус 2016“, каза маркетинг мениджърът на фирмата Марин Коловски. Той сподели, че наградените вина вече се радват на успех в Китай, където веднага след конкурса са реализирани 55 хиляди бутилки. Сред новите пазари на избата е Канада. „Бихме искали да впечатлим с качество и нови визия на продуктите ни“, коментира мениджърът. Той уточни, че се възвръща идеята на компанията за „Вино и изкуство“, затова разработват нови дегустационни пакети във винената резиденция в Брестовица.
Уникални ръчно изработени стъклени бутилки „Стъпка по стъпка“ представя на своя щанд ивайловградската изба „Yamantiev’s“. В тях е бутилирано Мерло & Каберне (2013). Стъклените бутилки са рисувани от пловдивски художници. Те са с вместимост от 5 и 3 литра и са само 333 броя. Половината от тях вече са продадени. Специално за клиенти от Китай са разработени нови бутилки с изображения на цветя, дело на художничката Цветомира Самоковлиева. Дизайнерските еноопаковки са хит на ВИНАРИЯ 2019. Сред предпочитаните от клиентите вина са Сира, Мерло, Каберне и Шардоне (2016), които са спечелили повече от 91 точки на международни конкурси. Капацитетът на избата е 2 500 000 литра годишно, като 80 % от продукцията се реализира в чужбина. Произведените вина се продават в страните от ЕС и предимно в Англия, Франция, Чехия, Полша, Словакия, както в Русия, Китай и Бразилия.
Вино в бутилка с уникален дизайн, създаден в чест на Пловдив като Европейска столица на културата, се представя на ВИНАРИЯ 2019. Опаковката е ръчно изработена от глина по поръчка на винопроизводители от Хърсово. Виното е от мерло, реколта 2017 г., в лимитирана серия от 10 000 бутилки.
„Идеята ни за създаване на новата бутилка бе да направим жест към организатора на изложението от Международен панаир Пловдив, и към посетителите на ВИНАРИЯ 2019. Тя може да бъде чудесен подарък за всеки пловдивчанин или гост на Европейската столица на културата“, заяви производителят Николай Арсов. Той допълни, че атрактивната бутилка е и прекрасна възможност да се рекламира Пловдив пред чуждестранни туристи.
На ВИНАРИЯ предлагаме отличени вина от международни конкурси в Германия и Русия, добави Николай Арсов. Компанията представя за първи път вино с екстракт от канабис, произведено в Испания от сорта „Шардоне“. То има зелен цвят и е ориентирано към вкусовите предпочитания на младите потребители. Преди 3 г. фирмата на Арсов за първи път предложи синьо вино.
Хит за посетителите на ВИНАРИЯ е дюлева ракия „Златен певац“ с 22-каратови златни частици, т. нар. „колоиден варак“. Сред предпочитаните спиртни напитки са узото „Meltemi“ и гръцката мускатова ракия „Tcipouroро“, произведени в Арта. Двата продукта са носители на награди от множество международни конкурси.