Италианската компания за производство на млечни продукти Parmalat, която от 2011 г. е собственост на френския гигант в бранша Lactalis, продължава да разширява дейността си в Северна Америка, този пък с покупката на част от бизнеса за производство на сирена на американския си конкурент Kraft Heinz в Канада за 1,23 млрд. долара (малко над 1,08 млрд. евро – бел. ред.), съобщи електронното издание 1prime, като се позова на официално изявление на продавача. „Споразумението включва продажбата на марките натурални сирена Cracker Barrel, P"tit Quebec и aMOOza! на канадския пазар”, се уточнява в информацията до медиите.
Според условията на сделката Kraft Heinz ще продаде производствения си комплекс в Ингълсайд, провинция Онтарио, като 400 служители също сменят работодателя си. Американската компания си запазва правата върху марките Philadelphia, Cheez Whiz и Kraft Singles, чиито продукти се произвеждат в предприятието в Мон Роаял, провинция Квебек, с 900-те работещи там.
Приключването на сделката засега се планира за първата половина на 2019 г., като трябва да бъдат получени и необходимите одобрения на антимонополните органи.
Parmalat осигурява работа на 26 хил. души по целия свят, като в Канада техният брой вече достига 3 хил. Kraft Heinz, 3-тият по големина производител на хранителни стоки и напитки в Северна Америка и 5-ти в света, бе формирана през 2015 г. след сливането на H.J. Heinz с Kraft Foods Group.