Италианската компания за производство на млечни продукти Parmalat, която от 6 години е собственост на френската Lactalis, обяви, че ще придобие американския си конкурент Karoun Dairies срещу 130 млн. долара, без да прибягва до външно финансиране за сделката, съобщи електронното издание Dairy Reporter. От Parmalat посочиха, че покупката ще даде възможност за разширяване на асортимента от сирена, които предлага, и да навлезе на пазара на кисели млека.
Karoun Dairies произвежда национални млечни продукти, характерни за пазарите на Близкия Изток, Средиземноморието, Индия, Европа, Русия, Армения и САЩ – прясно сирене, сирене фета, кисели млека, козе сирене, кефир, сметана и масло. Компанията лансира марките Queso Del Valle, Gopi, Yanni и Valley Creamery, както и Blue Isle, под която се продават и плодови млека и напитки, както и масла с растителни мазнини.
Производствените мощности са разположени в Калифорния, а персоналът е от 140 души. През 2016 г. приходите са достигнали 55 млн. долара.
Година по-рано Karoun Dairies доброволно изтегли от пазара партида сирена заради възможно наличие на бактерии на листерията в тях. По данни на американския Център за лечебно-профилактична помощ 28 души са били приети в болница със симптоми на листериоза, като експертизите са доказали, че тя е свързана с консумацията на меко сирене, произведено от Karoun Dairies.