Начало » Новини » Страната
17.07.2018 г.

Отпадат хартиените заявления за Имотния регистър

Решения на Министерския съвет
Отпадат хартиените заявления за Имотния регистър

sinor

Министерският съвет е решил да отпаднат шест от най-масово издаваните хартиени удостоверения, които досега се изискваха от гражданите и бизнеса, като тези данни ще се проверяват само служебно, съобщиха от пресцентъра на правителството. Справките ще  се извършват само по електронен път чрез достъп на служителите до основните регистри, сред които Търговския, Имотния, БУЛСТАТ, Регистъра на задълженията към митническата администрация и др.

Най-важното за фермерите е, че вече няма да дават хартиени декларации при вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на физическо/юридическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията.

Преустановява се и изискването за хартиен носител на следните удостоверения:

- за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, издавано от Агенция „Митници“;

- за семейно положение, издавано от общинска администрация;

- за семейно положение съпруг/съпруга и деца, издавано от общинска администрация;

- за сключен граждански брак, издавано от общинска администрация – за лица, родени след 1 януари 1984 г.;

- образец УП-8 за доход от пенсия/пенсии и добавка/добавки, издавано от Националния осигурителен институт.

Мерките са част от дългосрочния приоритет на правителството за провеждане на административна реформа чрез облекчаване на процедурите и повишаване качеството на административно обслужване за гражданите и бизнеса. Тази цел се постига чрез премахване на изискването за представяне на някои от по-разпространените официални документи на хартиен носител, опростяване на режимите, регламентиран достъп до регистри, електронен документооборот и служебен обмен на информация между институциите.

В отговор на постъпили оплаквания, че административни структури в страната продължават да изискват отпаднали като необходимост удостоверения и свидетелства, вицепремиерът Дончев инициира създаването на нарочен електронен адрес udostoverenia@government.bg, където граждани да сигнализират за неправомерно  изисквани от тях документи. Сигнали се проверяват от Главния инспекторат на Министерския съвет.

Отпадат хартиените заявления за Имотния регистър
11147
 

Последни материали
Виж
До 14 май стопаните със 100% пропаднали площи от градушката в Южна България подават заявления за обследвания
Обзор на Софийска стокова борса за периода 23-27април 2024 година
Купувачите на маслодаен слънчоглед на борсата продължават да вдигат цените
Тютюнопроизводителите и занапред ще получават държавна подкрепа
Седмична агрометеорологична прогноза за периода 26 април – 2 май 2024 година
Остава опасността от слани във високите полета на западна България
За незаконно овладяване на държавни поземлени участъци
Украинският земеделски министър подаде оставка заради корупционни обвинения
Призив за подкрепа
Бедствието с градушките роди съпричастност от фермери към фермери
Свързани материали
Виж
Решения на Министерския съвет
Преобразуването на картата на възстановената собственост в кадастрална карта е приоритет за 2019 г.
Решения на Министерския съвет
Разширява се достъпът до кадастъра и имотния регистър
Решения на Министерския съвет
Пак програма за създаване на кадастъра и имотния регистър
Предстоящо
Танева и Павлова ще разясняват промени в имотния кадастър
Концепция за имотния регистър
За 14 години са изработени кадастрални карти само за 18% от територията на страната
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини