На 24 ноември ръководствата на Националния съюз на градинарите в България (НСГБ), Асоциация „Български пипер“ (АБП), Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП), Българската асоциация на организациите на производителите на плодове и зеленчуци (БАОППЗ), Българска асоциация на малинопроизводителите и ягодоплодните и Организацията на производителите ОП “Яблена Натура“ ще представят виждането си по общата селскостопанска политика след 2020 г. Форумът ще се открие от 10 часа в хотел “EXPO”, зала „Еспланада”.
Предложението на градинарите беше представено и пред министерството на земеделието, но без да бъде включено в националната позиция на страната. Те настояват за по-справедливо и балансирано подпомагане и компенсиране за всички земеделски производители, като се създадат гарантирани бюджети при директните плащания за отделните култури.
В същия ден от 11,30 ч. ще бъдат представени резултатите от 2-годишната работа на електронната платформа „Градинария“. Ще се организират и индивидуални срещи на производителите на плодове и зеленчуци в България с представители на супермаркетни вериги, търговци на едро, износители и преработвателни предприятия.
В ранния следобед присъстващите ще се запознаят с традиционни и иновативни методи за съхранение на плодове и зеленчуци, при които се запазват в най-голяма степен полезните качества на продуктите, търговският им вид и се удължава срокът им на съхранение.
Целта на срещата е всички по веригата от производител до краен потребител да получат полезна информация, а участниците да създадат нови контакти и да се убедят в полезността на електронния пазар „Градинария”.
В събитието ще вземат участие и представители на Министерство на земеделието и храните, фонд „Земеделие”, партньори от Националния съюз на говедовъдите в България, производители на плодове и зеленчуци от цялата страна, търговци, износители, преработватели на земеделска продукция и представители на медиите.
Срещата се провежда в рамките на проект „Модерна търговия”, който се изпълнява от НСГБ с подкрепата на Фондация „Америка за България”. В рамките на проекта на 23.07.2015 г. стартира електронната платформа „Градинария”, която създава условия за директна връзка между производители и купувачи.