Първите резултати от българо-швейцарския проект „Домино“ за въвеждане на дуалната система за професионално образование бяха представени пред бизнес средите в Берн, Швейцария. Форумът е организиран от българското посолство и беше открит от Меглена Плугчиева, посланик на страната в Конфедерация Швейцария и Княжество Лихтенщайн.
На събитието участва зам.-министър-председателят на България по европейските фондове Малина Крумова и зам.-изпълнителният директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) Никола Стоянов. Посланик Плугчиева информира как се използват парите на швейцарските данъкоплатци при финансирането на проекти в България. Проектът „Домино“ ще доведе до преодоляване липсата на квалифицирана работна ръка и до значително намаляване на младежката безработица, подчерта тя.
Давайки аргументи за актуалния дебат в Швейцария в посока да продължи финансовата помощ за новите страни-членки и за следващ период, в събитието взеха участие редица политически представители, сред които Вернер Лугинбюл, депутат в горната камара на швейцарския парламент, Елизабет фон Капелер, зам.-директор на Дирекцията за сътрудничество и взаимопомощ към швейцарското министерство на външните работи, основен донор на проекта; Корнелия Йортле, директор на Федералния институт за професионално образование; Ханс Хес, президент на Браншовата организация на швейцарската машиностроителна индустрия, директорите на професионалните училища в гр. Берн и гр. Тун, както и редица представители на швейцарския бизнес, сред които компаниите „Райхле и Де Масари“, „ЛЕМ Холдинг“, „Нестле“ и др.
Проектът „Домино“ се изпълнява с финансовата подкрепа на Конфедерация Швейцария по Българо-швейцарската програма за сътрудничество. Целта е навлизането на дуалното образование в България по швейцарски модел, но и подкрепа за страната да изработи свой собствен модел, съобразен с историческите и културните традиции. В рамките на проекта се разработват нови учебни планове и програми, обучават се учители и наставници, както и експерти по дуално образование.