Променя се структурата на Агенцията по геодезия, картография и кадастър (АГКК) с приетия от правителството нов устройствен правилник на дейността й, съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет. Според тези промени се премахва длъжността заместник-изпълнителен директор и на Главна дирекция „Регионални служби“, както и създаване на звено за вътрешен одит.
Числеността на персонала в агенцията се увеличава с 52 щатни бройки (до 397), които се прехвърлят от Министерството на земеделието и храните. Целта е експерти от общинските служби да могат да извършват услугите, свързани с издаване на кадастрални документи.
По този начин ресурсно се обезпечава ускореното създаване на кадастрална карта и кадастрални регистри за неурбанзираната територия, въз основа на данните от картата на възстановената собственост.
Общата администрация на агенцията включва дирекциите „Административно-правно обслужване“ и „Финансово-стопанско управление“, осигурени с 37 щата. Специализираната администрация (354 щатни бройки) е организирана в три дирекции – „Кадастрална и специализирани карти“, „Геодезия и картография“, „Информационни системи“, както и 28 регионални служби по геодезия, картография и кадастър (СГКК).