Холандски производители на мляко смятат, че е нужно у потребителите да бъде развита култура на употреба на мляко, подобна на културата на поемане на вино. Производителите стигнали до този извод, след като си задали въпроса дали е останал някой под 50 години, който все още пие по чаша мляко на ден, пише руското електронно издание MilkNews.
Онзи, който е пил току що издоено мляко, знае колко по-различно е то от пастьоризирания продукт, изложен в хладилните витрини в магазините. Преди 2 години и половина дизайнерът Сицке Клоустър работила по поръчка за фирма от бранша и това сътрудничество променило завинаги отношението й към млякото. „И досега не пия мляко, но определено разбрах доколко различен е вкусът на млякото от различните райони на страната. Открих, че млякото от различни ферми и стопанства може силно да се различава по букет и вкус”, споделя Клоустър. Тогава й дошла идеята да открие бар, в който се е постарала да отдели внимание на всяка подробност, включително до чашата, от която пием млякото. „Хората често възприемат млякото като продукт, който е трябвало да пият в детските си години. Тогава всички приказват колко полезно е млякото за здравето и ви се налага да го пиете. Днес никой не ни кара да пием мляко и можем да започнем просто да изпитваме удоволствие от този процес, както и да отличаваме тънкия вкус и спецификата на региона, където е било произведено”, обяснява тя.
Идеята за бар, където може да бъде пробвано мляко с различни вкусове от отделните провинции, била подкрепена от холандските производители. Така се появил новият проект на Клоустър – барът „МелкСалон” в Амстердам, в който тя помага на гражданите да променят отношението си към млякото. Обстановката е като в нощно заведение - канапета и ниски масички, но в светли цветове и с предимство на естествените материали. Сред асортимента на заведението са млека от холандски производители като „Ойтентойс”, „Беемстер”, „Яринг Бруния”, „Регте Хайден” от провинциите Фрисланд, Брабант и др.
Междувременно стана ясно, че пазарът на млечни продукти в Холандия се е разширил през последните 6 месеца заради нарасналото търсене на мляко и масло. Данните са от отчета на изданието MENAFN, обединяващ анализ на поведението на потребителите със статистика на пазарни показатели. Слабото повишаване на цените на хранителните продукти в Холандия е увеличило желанието на потребителите да купуват и по-скъпи млечни продукти, отбелязват експертите.
Безспорен лидер при търсенето остава прясното мляко, но стабилно нарастват и покупките на кисели млека и айряни Прогнозите са търсенето на кисели млека да се увеличава по-бързо от това на изварата и останалите млечни продукти. Във връзка с нарасналия обем на продажби се очаква и увеличаване на търсенето на твърди опаковки и контейнери за млечни продукти от страна на производителите.