[B%]Автоматичен контрол на комбайна[%B]
За първи път в историята на комбайните, новата система Cemos Automatic присъства в комбайните Lexion. Тя поема на себе си задачата да поддържа коректните настройки. Множество датчици са разположени на правилните места на машината. Сигналите се преобразуват в алгоритми, които контролират отворите на горната и долната решетка, скоростта на вентилатора и компонентите, използвани за почистване на зърното. Жътвата никога не е била толкова лесна. Системата поема контрола върху настройките на машината, като извършва непрекъснати корекции в реално време, оптимизира машината в съответствие с приоритетите, поставени от оператора.
[B%]Универсално приложение за таблети Isobus терминал[%B]
Приложението UT App, което е все още в процес на развитие може да бъде заместено от универсален терминал, базиран на таблет (iPad или таблет със система Android). Таблетът се превръща в универсален интерфейс благодарение на новата функция Isobus Universal Terminal. Всички останали апликации – професионални и персонални, могат да бъдат интегрирани в този интерфейс.
[B%]Охлаждаща и антизадръстваща система за комбайни[%B]
Взаимствайки идеята от превозните средства в пустинята, новата система Dynamic Cooling от CLAAS поставя вентилатор с променлива скорост на тавана зад шнека и двигателя. Въздухът се засмуква отгоре и преминава през радиатора преди да премине през компонентите на двигателя и излиза през дълга тръба. Този дизайн създава полезен ефект на завеса и предпазва радиаторите от задръстване с прах. Това има две предимства – почистването на радиаторите е по-лесно и двигателят на машината не се задръства. Едно интелигентно решение, което спестява много проблеми. Променливата скорост на вентилатора комбинира мощ и икономия на гориво, а машината става много по-безшумна.
[B%]John Deere
Златен медал за чист трактор на мулти гориво[%B]
Могат да се използват различни минерални и растителни горива или самостоятелно или като смес, в един и същ резервоар. Сензори измерват вискозитета, плътността, проводимостта и температурата на горивото или сместта в резервоара.
След това системата за контрол на двигателя решава какви настройки трябва да бъдат приложени към двигателя, за да бъдат постигнати стандартите за вредните преработени газове Phase IV. Сензорите на изхода контролират дали настройките, които са приложени, са подходящи.
Решението за един и същ резервоар за различни видове гориво и смеси е подходящо също и за работа с растителни масла, произведени в самата ферма. За да може да бъде продавана в Европа, новата концепция ще трябва да чака одобрението на законодателните органи./WWW.SIMA online
[B%]От в. "Гласът на фермера"[%B]