На 15 ноември в Полша стартира национална кампания, която насърчава потребителите да избират местни продукти, а производителите да използват марката „ПОЛСКИ ПРОДУКТ“, съобщиха организаторите - Министерство на земделието на Полша.
Поляците все по-често избират полски продукти, когато пазаруват. Те осъзнават, че информираните потребителски решения не само им помагат лично, но и оказват значително влияние върху развитието на националната икономика и селското стопанство.
Действията, предприети от Министерството на земеделието и развитието на селските райони, отговарят на нарастващия интерес на потребителите към улесняване на разпознаването на продукти, произведени в Полша – от местни суровини.
Марката „ПОЛСКИ ПРОДУКТ“ показва, че даден хранителен продукт е произведен в Полша с полски съставки. Насърчаваме полските производители да я използват – използването на марката е доброволно и не изисква регистрация. Тя е ясен знак за потребителите, че избират храна от Полша.
Продуктите с етикет „ПОЛСКИ ПРОДУКТ“ съдържат най-малко 75% съставки с местен произход. В случай на преработени храни, до 25% вносни съставки са разрешени, но само ако не са налични или произведени в Полша, като например подправки или сушени плодове.




