България направи запомнящо се впечатление на едно от иновативните международни събития в хранителната индустрия – изложението Free From Specialty Food & Wine 2025, което тази седмица превърна MARX HALLE във Виена в арена на иновации, вкусове и глобални търговски възможности.
Това съобщиха от Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци по повод представянето на компании от Асоциацията „Традиционни български консерви“, които се представиха със свой щанд в Австрия. Българското участие се открои с модерна визия, натурални съставки и продукти, които отговарят изцяло на новите потребителски предпочитания – без добавена захар, без глутен, без изкуствени съставки, но богати на витамини, минерали и вдъхновени от природата.
„Днес „free rom“ вече не е мода, а стандарт. Наблюдаваме силна ориентация към устойчивост и здравословен избор за всички категории храни”, каза Антоанета Божинова, организационен секретар на Асоциацията. По думите й продуктите с добавения предлог „без“ доминират на пазара и това изложение ясно демонстрира, че „free from“ храните (без глутен, лактоза, добавени захари, соя, оцветители, ароматизатори и др.) вече преминават от нишови продукти към масова тенденция, привличайки вниманието на големи вериги и потребители.
В конкуренция с над 280 изложители от 60 държави, четири иновативни български компании ясно заявиха присъствието си в категориите с най-бърз растеж: растителни продукти, функционални храни, веган и био алтернативи. Родните фирми предизвикаха засилен интерес от международните посетители – професионалисти, дистрибутори и ритейлъри, като представиха автентични продукти с висока хранителна стойност и натурални съставки без изкуствени добавки - точно това, което търсят потребителите днес:
* „Джем и Джем“ – конфитюри и плодови продукти без добавена захар, 100% натурални и био сертифицирани – за ценителите на автентичния вкус.
* „Цима 99“ – премиера на бранда tru balance – функционални храни с колаген и протеин, както и серия „zero“, без добавена захар, за активни хора със здравословен стил.
* „Пелтина“ – новата линия MUSLEO – готови закуски за спортуващи и динамични потребители, базирани на естествени съставки и богати на фибри, витамини и енергия.
* „Булгарплод – Кюстендил“ – 100% натурални продукти: студено пресован ябълков сок, сушени плодове и органичен ябълков оцет, перфектно съчетаващи традиция и устойчивост.
Изложение от ново поколение – с фокус върху устойчивост, здраве и иновации
Free From 2025 показа какво е бъдещето на храненето – и България е неразделна част от него. Платформата за бизнес срещи и конференциите на изложението дадоха възможност на нашите компании да създадат нови контакти, да представят марките си пред глобална аудитория и да се включат в диалога за устойчиво, здравословно и отговорно хранене. Българското участие се осъществи с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и ДФ „Земеделие“.