През 2024 г. ЕС е изнесъл алкохолни напитки на стойност 29,8 млрд. евро съобщи Евростат. В износа преобладаваха вината от прясно грозде, включително подсилените вина, които представляваха 56,2% (16,8 млрд. евро) от всички алкохолни напитки. Спиртните напитки и ликьорите съставляват втората по големина категория с 29,7% от общия обем (8,9 млрд. евро), следвани от бирата с 11,5% (3,4 млрд. евро); сайдер, крушовско грозде, медовина, саке и други ферментирали напитки с 1,7% (0,5 млрд. евро); и вермут и други вина, ароматизирани с растения или ароматични вещества, с 1,0% (0,3 млрд. евро).
През 2024 г. Франция е била далеч основният износител на алкохолни напитки от ЕС за държави извън ЕС на обща стойност 12,1 млрд. евро, което представлява 41% от общия обем. Тази страна е изнасяла предимно вино (66,7% или 8,1 млрд. евро) и спиртни напитки и ликьори (31,8% или 3,8 млрд. евро).
На второ място се нарежда Италия с 6,0 млрд. евро (20 % от общия износ на ЕС за страни извън ЕС), по-голямата част от които (81,1 % или 4,9 млрд. евро) са свързани с износа на вино. Испания и Нидерландия са изнесли съответно 2,5 млрд. евро и 2,3 млрд. евро (по 8%), но докато най-значимата категория за Испания е била вино (1,6 млрд. евро), за Нидерландия това е била бира (1,3 млрд. евро).
Основни дестинации за износ: Съединените щати и Обединеното кралство
През 2024 г. Съединените щати са основната дестинация за алкохолни напитки от ЕС с износ на обща стойност 8,9 млрд. евро (30 % от общия износ). Повече от половината от тази стойност, 4,9 млрд. евро, е свързана с износа на вино, а други 2,9 млрд. евро - със спиртни напитки и ликьори.
Обединеното кралство е вторият по големина търговски партньор с 4,9 млрд. евро (17 % от общата стойност), свързани предимно с износа на вино (68 % или 3,3 млрд. евро). Тази държава е следвана от Китай и Канада (по 1,6 млрд. евро) и Швейцария (1,4 млрд. евро). Докато износът на алкохолни напитки за Канада и Швейцария беше предимно вино, основната категория за износ за Китай бяха спиртните напитки и ликьорите с 0,7 млрд. евро (45%), следвани от виното (0,5 млрд. евро, 34%).