Продажбите на биологични продукти в Нидерландия през първите 8 месезца на година са нараснали с 9% спрямо същия период на 2023 г. до 1,4 млрд. евро, съобщи местното електронно издание NieuweOogst, като се позова на данни на водещата компания за проучване на покупките на домакинствата CPS GfK. Спрямо 2019 г. продажбите са нараснали с над 55%, докато при обикновените продукти ръстът е едва 25%.
През тази година делът на биопродуктите в Нидерландия достига 4% от пазара като цяло, докато през миналата е бил 3,6%. Страната обаче все още изостава от Германия с нейния дял от 6% и особено от Дания, където продажбите на биопродукти държат 16% от пазара.
„Потребителите се замислиха за какво харчат парите си. Всяко 5-то домакинство изпитва затруднения и честотата и стойността на покупките намаля”, коментира обаче Ерик Хармсен от CPS GfK. По думите му 5-годишният ръст на продажбите от над 55% е следствие от повишаването на цените с дял над 20 процентни пункта и на количествата с над 30 процентни пункта. „Биологичите продукти поскъпват по-бавно от обикновените”, констатира той.
Между 2019 и 2023 г. включително честотата а покупките на биопродукти е нараснала с 26% до средно 24 пъти годишно на домакинство, а през 2024 г. средната похарчена сума за биопродукти се е повишила с 32% до средно 5,51 евро.
Общо 76% от продажбите на биопродукти в Нидерландия се реализират в супермаркетите. Местни вериги супермаркети приканват потребителите към екологично чистата продукция чрез етикетите по рафтовете и стрелки по пода, като по този начин са постигнали ръст на продажбите им от 20%.