България се представя на XV-ото юбилейно издание на FRUIT ATTRACTION 2023, което се провежда от 3 до 5 октомври в испанската столица Мадрид, съобщиха от Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП), които организират участието на родните производители с подкрепата на министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие", предаде Българската телеграфна агенция. Колективният щанд на страната ни е в палата 10, щанд 10G16, където продукцията си представят фирмите „Грийнс" ООД, „Дейв-2007" ЕООД, „Екофрут К и К" ЕООД, „Геосемселект" ООД, „Агро Нестум Кооп" ЕООД и земеделският производител Петя Нановска.
Изложението в Мадрид вече се е наложило като търговски инструмент за световния маркетинг на плодове и зеленчуци. Заради юбилейното издание на панаира, организиран от IFEMA MADRID и FEPEX, изложението се готви за най-голямото участие в своята история – с 2000 компании-изложители от 56 държави, над 64 хил. квадратни метра метра изложбена площ и очаквано присъствие от 90 000 професионалисти от 135 страни. „Неслучайно "FRUIT ATTRACTION 2023" е изборът на голяма част от изложителите да представят своите иновации, продукти и добавени услуги в областта на международната дистрибуция на пресните плодове и зеленчуци. Такова ще бъде и родното представяне, независимо от трудната ситуация, в която се намира оранжерийното ни производство", казва изпълнителният директор на БАПОП Теодора Кръстева.
По думите ѝ участието на БАПОП е продиктувано от желанието на членовете за разширяване на пазарите и възможността да представим българските продукти на световната сцена, като пресните краставици, домати, чушки ще са основен акцент в експозицията ни.
Според председателя на Управителния съвет на БАПОП Йордан Кръстанов войната в Украйна и нейната продължителност дават своите тежки последици за световната търговия с пресни продукти – потоците от стоки се пренасочват и това поставя веригите за доставки под допълнителен натиск. „Ние го повтаряме от самото начало, но днес вече всички се убедиха в прогнозите ни, които за нашите членове са реалност. Участието ни в Мадрид предоставя не само бизнес възможности, но е и важна платформа за знания, за да надмогнем трудностите и предизвикателствата пред бранша", изтъкна Кръстанов.
Българските производители ще участват в дигиталния хъб на изложението за земеделие Live Connect и ще се присъединят към демонстрациите на специалните щандове на Factoría Chef, където ще се състоят презентации и дегустации на продукти, създадени от известни готвачи и със съдействието на министерството на земеделието, рибарството и храните на Испания.