Американският производител на селскостопанска техника Deere & Company, притежаваща марката John Deere, обяви ръст от 13% на нетната печалба през третото тримесечие на финансовата си година, приключило на 31 юли, спрямо същия период на миналата година до 1,884 млрд. долара, става ясно от публичния отчет на компанията. Печалбата на акция нараства до 6,16 долара от 5,32 през третото тримесечие на миналата финансова година. Приходите през периода са скочили с 22% на годишна база до 14,102 млрд. долара благодарение на разширеното производство и въпреки продължаващия натиск върху веригата за доставки. Нетните тримесечни продажби отчитат ръст от 25% спрямо третото тримесечие на миналата година до 13 млрд. долара.
През първите 9 месеца на финансовата година нетната печалба на Deere & Company е нараснала с над 4% до 4,885 млрд. долара спрямо същия период на миналата година и съответно до 15,88 долара на акция. Приходите за 9-месечието пък са се увеличили с 13% до 37,041 млрд. долара. Нетните продажби за първите 9 месеца на финансовата година нарастват с близо 14% на годишна база до 33,565 млрд. долара.
„Горди сме с изключителните усили на нашите служители да увеличат заводското производство и да доставят продуктите на клиентите в пълната с предизвикателства обстановка. Същевременно нашите усилия отразяват по-високите разходи и производствената неефективност вследствие на трудните условия във веригите за доставки”, заяви Джон Мей, председател на борда на директорите и главен изпълнителен директор на Deere & Company.
От компанията коригираха в посока на увеличение и прогнозата си за годишната нетна печалба до 7-7,2 млрд. долара. Оттам очакват поетите поръчки и силните резултати на клиентите да залегнат в основата на търсенето и през 2023 г. „Поглеждайки напред, смятаме, че благоприятната обстановка ще се запази и през 2023 г., основавайки се на силната обратна връзка, получена в рамките на програмата за ранни поръчки. Работим в тясно сътрудничество със заводите и доставчиците, за да задоволим нарасналото търсене от страната на клиентите догодина. Нещо повече, убедени сме, че интелигентната индустриална стратегия на компанията и високите амбиции ще продължат да осигуряват добавена стойност за клиентите ни чрез усъвършенстваните технологии и решения на Deere”, изтъкна Мей.