Оборотът от продадените на обикновените пазари в Сърбия селскостопански продукти е надхвърлил 40 млрд. динара (344 млн. евро) през миналата година, сочат данни на сръбското Републиканско статистическо учреждение, цитирани от местната телевизия „Агро”.
Най-голям е делът на продадените на пазарите зеленчуци – 34,1% от целия оборот, следвани от плодовете с 19,1%, продукти от птицевъдството и яйца с 14,1% и мляко и млечни продукти с 12,8%.
Оборотът от селскостопанските продукти на пазарите в Сърбия през миналата година е нараснал с 4,7% спрямо 2020 г., като най-голям е ръстът при пчелния мед и плодовете, докато при млякото е намалял незначително, а най-големият спад е в продажбата на дърва за огрев – с цели 34%.
През 2021 г. на сръбските пазари са реализирани над 27 хил. тона картофи, над 14 хил. тона ябълки и над 12 хил. тона кромид лук, сочат данните.