Отглеждането на кокошки в домашни условия, най-вече в задните дворове, си спечели огромна популярност в САЩ през последната година, след като американците се замислиха за полезно хоби през периода на ограниченията, наложени за борбата с разпространението на коронавируса, съобщи елекктронното издание Phys.org. Оказа се, че за средното американско семейства, разполагащо с къща с дворно пространство, отглеждането на кокошки е сред най-приятните занимания, при това не само заради яйцата, месото и перушината, но и за общуването и разширяването на социалния кръгозор. Обученията за начинаещи птицевъди в САЩ през миналата година отчетоха ръст от 400%, а компаниите, продаващи живи пиленца, курници и други стоки за домашно птицевъдство обявиха рязък скок в търсенето на своята продукция, откакто през март 2020 г. страната бе връхлетяна от коронавируса, а хората бяха призовани да си останат вкъщи и да ограничат контактите си.
Президентът на Американската птицевъдна асоциация Марк Поджуейт от щата Върмонт, който сам отглежда около 100 кокошки, отбеляза и значителното увеличение на новите членове на организацията и нарасналото търсене на пилета от началото на пандемията. „Без съмнение възраждането на практиката за отглеждане на домашни птици в дворовете демонстрира невероятен ръст през последната година, направо бум”, коментира Поджуейт.
Лесли Ситроен, която ръководи компанията Mill Valley Chickens, занимаваща се с продажба на пиленца, оборудване, фуражи и с изграждането на кокошарници, предлага и обучение за начинаещи птицевъди. Според нейната оценка през 2020 г. продажбите са се увеличили с 400%. „Откакто нахлу пандемията, телефонът ми не спира да звъни. Мисля, че този нов интерес и страст към отглеждането на кокошки ще се запази, тъй като мнозина искат да включат в менюто си собствени екологично чисти продукти”, посочва Ситроен.
Тя подчертава, че повечето от настоящите ѝ клиенти са закупили за пръв път кокошки именно през миналата година. Идват всякакви хора – от родители, търсещи занимание за децата си, до „оцеляващи”, организирали производството на собствени запаси от белтъчини, за да се подсигурят, когато светът се срине.
„В момента търсенето ни помита. Останах без всичките си кокошки и пилета, отглеждани за продажба. Не стига това, но започвам да продавам част от кокошките за разплод, цените са твърде добри!”, споделя мениджърът.
Един от клиентите ѝ е Бен Дъдълстоун, живеещ в съседното градче Сан Анселмо. Той решил за пръв път да купи 3 кокошки и да изненада двете си деца, които са съответно на 5 и 10 години, с такъв подарък за Коледа. „Смятам, че бумът при кокошките се дължи изцяло на пандемията. Не мисля, че бих започнал да се занимавам с това в нормално време”, обясни Дъдълстоун.