През настоящия сезон България, Румъния и Турция са основните клиенти за слънчогледа от Русия и Украйна заради слабите си реколти, обявиха експерти на компанията за пазарни проучвания и информация Refinitiv (бившият отдел за финанси и анализи в „Ройтерс”, като агенцията си запази дял от 45% при обособяването му като отделно юридическо лице – бел. ред.), цитирани от електронното издание Latifundist.
От 1 септември, когато започна новият селскостопански сезон, износът на слънчоглед от Русия и Украйна надхвърля приблизително 2 пъти показателите за същия период на миналия сезон въпреки спада на реколтите и в тези страни и значителното поскъпване на маслодайната култура на международните пазари, изтъкват от Refinitiv. По данни на компанията през първите 3 месеца на сезона Украйна е увеличила износа на слънчоглед почти 2 пъти спрямо септември-ноември 2019 г. до 190 хил. тона. Данни на руския Държавен федерален център за оценка на качеството на зърното сочат, че износът на слънчоглед от Русия за същия период е нараснал с 95% спрямо първите 3 месеца на миналия сезон до 500 хил. тона.
И двете страни са ожънали над 99% от засетите през тази година площи със слънчоглед, като в Украйна реколтата досега е 13,1 млн. тона, а в Русия – 13,2 млн. тона.