Операторите на пазара на ягодовите плодове се опасяваха, че пандемията от коронавирус, която доведе до рязък спад в доходите на населението в повечето държави по света, може да удари най-тежко по боровинките, които са най-скъпите в тази група, коментират от електронното издание EastFruit. Оттам се позоваха на прогнозите, обявени на първата международна ягодова конференция на изданието „Ягодовите плодове и Covid-19”, която бе проведена в разгара на пандемията на 14 април. Опасенията обаче засега се оказват безпочвени, най-малкото за държавите-членки на Европейския съюз, и дори напротив – продажбите на боровинки в много страни от общността буквално се изстреляха нагоре. Анализатори за региона на Европа, Близкия Изток и Северна Африка обявиха на проведения онлайн на 24 юни „Световен конгрес за ягодовите култури”, че през периода на пандемията от коронавирус продажбите на дребно на боровинките в Нидерландия са скочили с 91%, а продажбите на свежи плодове в целия свят – с 30%.
Данни на Google Search сочат, че интересът към потреблението на боровинки е нараснал значително през периода на пандемията, а основната причина е, че потребителите все по-често получават информация за полезните свойства на този плод. Диетолозите пък все по-често включват боровинките в полезните хранителни режими.
Въпреки че продажбите на боровинки през периода на карантината срещу коронавируса не са масови, реализираните количества са нараснали, както и среднатата сметка, плащана в супермаркетите. Но тъй като ходенето до магазина бе разредено, клиентите търсеха по-твърди плодове с по-продължителен срок на годност. Търговците на дребно в ЕС смятат, че боровинката е победител по ръст на продажбите сред плодовете, тъй като е по-трайна, по-твърда и с по-продължителен срок на годност от останалите ягодови култури.
Търговците на дребно също реагираха бързо в ситуацията и увеличиха грамажа на опаковките. Преди коронавируса в магазините в голяма част от държавите-членки на общността преобладаваха опаковки от 125 грама, докато сега вече има и по 700 грама, а масово се предлагат 500-грамови. В крайна сметка това доведе до ръст на реализираните количества и приходите от продажбите на боровинки.