Последните данни от пазара на птичи продуктисочат, че през периода на ограничения, наложени в борбата с разпространението на коронавируса, търсенето на яйца във Великобритания е нараснало с 30%, а на птиче месо – с 25%, съобщи електронното издание Ptichki.
Логистичните проблеми на местните производители обаче доведоха до увеличаване и на вноса на пилешко месо на пазара във Великобритания. Томас Ворнам, председател на управителния съвет на британския Национален съюз на птицевъдите, отбелязва, че производителите не могат да се възползват в пълна степен от оживлението на пазара заради пробивите във веригите за доставки. „Това ни огорчава невероятно силно и смятам, че потребителите не искат да виждат толкова чуждестранни продукти по рафтовете на магазините независимо дали става въпрос за поско пилешко или холандски яйца. Смятаме, че такава чужда експанзия на нашия пазар не е оправдана, тъй като британските производители са в състояние да задоволят значителна част от търсенето”, убеден е Ворнам.
Огорчението на производителите на пилешко и яйца във Великобритания е породено по-конкретно от действията на веригите супермаркети като „Лидъл”, които вместо сътрудничество с тях предпочетоха да си улеснят живота с внос.