Американският производител на селскостопанска и строителна техника John Deere продължава своята работа в условията на коронавирусната пандемия при стриктно спазване на налаганите от властите ограничения, но без да спира производствени мощности, съобщи електронното издание Profi след внимателно проучване на ситуацията.
Ръководството на компанията следи внимателно препоръките, издавани от националните и щатските власти, и действа в съответствие с тях, става ясно от негово официално изявление. В САЩ са затворени обектите, популяризиращи дейността на фирмата – павильонът и изложбата на историята на компанията, музеите на тракторите и двигателите. Прекратени са туристическите обиколки на заводите, но единственото производствено предприятие, което засега не работи, е това в Дъбюк, щата Айова, произвеждащо строителни машини и оборудване за горското стопанство, като причината е в открит случай на заразен с коронавирус служител. В момента там се провежда дезинфекция.
За сметка на това бизнесът с резервни части изобщо не е засегнат и складовете в Европа продължават да изпълняват поръчки. Нещо повече, запасите са по-големи от обичайните за настоящия период от годината заради предстоящия усилен сезон, както и заради разширяването на капацитета на складовете – наскоро „Джон Диър” инвестира 1 млн. долара в оборудване за съхранение, опаковане, осветление и сканиране на баркодове в склада в селцето Ленгар в британското графство Нотингамшър.
Дилърите на John Deere продължават да изпълняват задълженията си по продажба, снабдяване с резервни части и обслужване на клиентите.
От Мегатрон – представителят на John Deere за България, съобщиха че ритъмът на работа не е нарушен и всички служители работят при строго спазване на санитарно-хигиенните изисквания. „Сервизните ни екипи продължават да извършват ремонти в базите ни из страната, като едновременно обслужваме по 5-6 машини, без да се нарушава дистанцията от минимум 2 метра между сервизните ни специалисти. Ремонтните ни халета са големи и това ни позволява да работим без затруднения. Мобилните ни екипи също са много активни и оказват помощ на нашите клиенти директно на полето, когато проблемът може да се отстрани бързо. Целта е машините да не спират работа и земеделците да свършат дейностите си на полето навреме.
Що се отнася до частите, разполагаме с два пъти по-голяма наличност на части и консумативи на склад, така че можем да реагираме адекватно във всеки един момент. Освен това екипите ни от отдели „Части“ и „Сервиз“ дават дежурства в събота, както винаги сме правили по време на кампания. Важно е клиентите ни да са спокойни и да знаят, че могат да разчитат на нас. Ние сме достатъчно гъвкави и успяхме бързо да се реорганизираме спрямо ситуацията с Covid-19, така че да не се нарушава обичайният ни ритъм на работа, доколкото това е възможно. Организираме непрекъснато онлайн обучения на клиентите ни, които притежават така наречените „Connected machines” (свързани машини). Целта е да могат да използват максимално всички функции, които предлага машината. Освен това, със съгласието на собственика, извършваме дистанционна диагностика, помагаме на операторите да променят настройките на машината по време на работа в полето с помощта на функцията за дистанционен достъп до дисплея. Сега е моментът, в който както ние, така и нашите клиенти оценяваме напредничавата технология на John Deere интегрирана в машините. Това ни осигурява съществена преднина пред конкуренцията, защото благодарение на тези технологии успяваме да наблюдаваме машините от разстояние, да реагираме преди да се случи дадена повреда, така че машината да не спира работа, и същевременно да намалим контактите между служители и клиенти по време на пандемия.
Търговските ни екипи също активно работят. Основно срещите с клиенти са онлайн или по телефон, но при предварителна уговорка се правят и лични срещи, като се спазва задължително минимална дистанция от 2 м. и ползване на предпазни маски.“ – сподели Стефан Христов, генерален директор земеделска, голф и градинска техника“ в Мегатрон.