Начало » Новини » Интервю
05.06.2019 г.

Машините на John Deere сами предупреждават за бъдещи повреди

Стефан Христов, генерален директор на "Мегатрон" за земеделска, голф и градинска техника:
Машините на John Deere сами предупреждават за бъдещи повреди

Интелигентното земеделието беше безспорният фокус на тазгодишното пролетно изложение за земеделска техника БАТА АГРО 2019 в Стара Загора, където вносителите на селскостопански машини традиционно се представят с най-новото на българския пазар. И макар фермерите вече 18-та година да са свикнали с иновативните решения, които „Мегатрон“ предлага с марките на John Deere, Bobcat, Doosan, Kuhn и др., тази пролет те отново бяха изненадани с множество нови услуги, които да улеснят работата им в усилните дни на кампаниите на полето.

В интервю за Синор.БГ генералният директор на „Мегатрон” за земеделска, голф и градинска техника Стефан Христов представи политиката на компанията по отношение на потребителите.

- Г-н Христов, с какво John Deere ще изненада българските фермери през 2019 г.?

Фокусираме се към две направления – едното е ориентирано към едрите земеделски производители с акцент пълна дигитализация в управлението на техниката и второто е към малките фермери, които да могат да си позволят нова техника чрез достъпен финансов лизинг, разработен съвместно с обслужващата ни банка.

По отношение на първото направление ние залагаме на прецизното земеделие, затова и на изложението БАТА АГРО обособихме отделен кът за представяне на тази техника. Сред новостите се открояваха най-големият комбайн S790, както и пръскачка и трактор с торачка с интелигентно управление. Експертите от новия отдел на „Мегатрон“ за интелигентно земеделие предоставят и съответните разяснения, свързани с услугите, които компанията предлага на земеделските производители.

Тази година на изложбената площ на Мегатрон оформихме зона с машини за малки фермери. Освен това специално за тях разработихме нова програма JD Finance за финансиране. В 90 процента от случаите е голям проблем фермерите, които обработват до 2 хиляди декара, да вземат кредит или машина на лизинг, защото само срещу една данъчна декларация никоя банка не би им отпуснала заем за покупка на техника. В тази връзка John Deere подписа споразумение с обслужващата ни банка Уникредит лизинг за начина, по който да бъдат одобрявани малките фермери. Процедурата е разработена така, че няма клиент, който в бъдеще да не може да си позволи нашата техника.

- Може ли да разясните кои са новостите, предлагани тази година?

„Джон Диър“ въведе иновациите преди повече от 18 години, когато първо се започна с навигацията, за да се стигне до цялостното автоматично управление и настройки на техниката, така че тя вече се управлява изцяло роботизирано, без оператор. Дори Националната асоциация на зърнопроизводителите подеха инициатива за приемане на национални регулации по въпроса за управление на тракторите без оператор, защото има дефицит на работната ръка и естествено се върви в тази посока.

Целта е един оператор да може да управлява от 5 до 10 машини едновременно на полето. Като функционалност техниката вече е подготвена, имат съответните настройки за дистанционна комуникация между машините и сервизите на „Мегатрон“. Може в движение да се променят норми на торене и на пръскане, може да се залагат през личния ви телефон промени в компютрите и да се задават промени в управлението на машините.

Новото, което предлагаме тази година, е машините самостоятелно да дават предупреждения на фермерите кой възел или компонент ще има проблем в рамките на следващите 5 до 10 часа. Целта е да реагираме проактивно, осигурявайки нужната резервна част предварително, така че машините да не спират работа и фермерът да не губи ценно време. Преди беше нужно време не само за откриване на повредата, но и за доставката и монтажа на новата част, което при жътва е доста инфарктен момент.

На този етап само „Джон Диър“ предлага тази услуга, като чрез кодове тракторът или комбайнът изпраща до сервизния дилър съответната информация.Търсим вариант да сме най-полезни за хората и вярвам, че те ще оценят иновациите, които им предлагаме.

- Какъв процент от машините John Deere се купуват с подобни приложения?

Всичките трактори от 150 конски сили нагоре и комбайните над 200 к.с. са оборудвани с комуникационни средства, защото тези машини са от интелигентното поколение. От машините, които „Мегатрон“ предлага,  самоходните пръскачки са напълно оборудвани, голяма част от прикачните пръскачки и торачките са интелигентни с възможност за работа с променливи норми и контрол на секциите.

- Повече от година ползвате услугите и на други компании в работата си. В каква насока е взаимодействието ви?

За да е пълен пакетът с услуги, които предлагаме на земеделските производители, от няколко месеца работим с партньорски организации като YARA – компанията за внос на торове, Prodrone – за обследвания на полето и Meteobot– за климата. Целта е да сме все по-комплексни при представянето на услугите, като всички данни на партньорските компании влизат в нашия отворен портал My John Deere.

Той става все по-използваем от клиентите и е отворен за нови партньори. Примерно, чрез пробите, които YARA прави на почвата, може да се дават готови решения за нормите на торене. Или пък с Prodron да се правят карти на обработваните землища, които се качват в My John Deere, а от там могат да се прехвърлят към всяка една машина в стопанството, разполагаща с необходимото оборудване. Това значително улеснява работата на оператора, тъй като предварително разполага с карта с предписания.

- Лесно ли се ползват услугите на My John Deere?

John Deere като пазарен лидер и като производител на десетки хиляди трактори и комбайни годишно има достатъчно опит, въз основа на който се правят и съответните модели за роботизирано управление на техниката. Всеки фермер закупил машина на John Deere може да си създаде профил в този портал и чрез парола за достъп да ползва цялата функционалност, която предлага. Примерно новите граници на землищата може да бъдат прехвърлени от портала My John Deere за заявяване на субсидиите или от софтуер за управление на стопанството чрез shape-файлове. Онлайн може да се изчертаят промените в съществуващите граници и с натискане на бутона тези корекции бързо се изпращат до машините, с които ще се работи на полето. Промените се архивират в системата, което позволява чрез оперативния център на John Deere на практика да следите комплексно всички дейности в стопанството си.

Дистанционно по всяко време може да се наблюдава работата на отделните машини, като се съпоставят дейностите, зададени на техниката.

И тези услуги са предоставени в различни пакети, които фермерите сами избират. Ако си вземеш всички услуги в един пакет, то и средната им цена пада до една трета от оферираната. Някои услуги стават напълно безплатни и това е описано подробно в нашите пакетни предложения.

Интервюто взе:

Екатерина Стоилова

Машините на John Deere сами предупреждават за бъдещи повреди
19622
 

Последни материали
Виж
Старите сортове
Въпроси към МЗХ къде е националната генна банка на България
Проверки
Проверка на БАБХ опровергава сигнал за вредни шоколади на пазара
Пукнатини в кората на дърветата – причини и мерки
Сдружаване
БФС учреди Северозападен аграрен съюз във Враца
Леща по индийски
Слънчогледът ще поскъпва в Украйна
Свързани материали
Виж
Мегатрон с впечатляваща демонстрация на горска техника
Bobcat помогна за възстановяването на 553 предприятия пострадали от земетресението в Турция
Компактните колесни товарачи L75 и L85 са усъвършенствани с характеристиките на високотехнологичния модел L95
John Deere обяви стратегическо партньорство със SpaceX за разширяване на свързаността в селските райони чрез сателитни комуникации
Чисто новият компактен колесен товарач L95 и изключително компактният телескопичен товарач TL25.60 на Bobcat
Bobcat с последни иновации на Агритехника 2023
Мегатрон става официален представител на John Deere и за Словения
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини