Всички държавни институции ще бъдат задължени да въведат вътрешни системи за управление на безопасността на движението по пътищата, тъй като данните показват, че 40 на сто от катастрофите в Европейския съюз ставали при служебни пътувания, съобщиха от пресцентъра на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
Ще се извършва постоянен мониторинг на нарушенията на шофьорите, управляващи служебни автомобили, плюс повишаване на познанията им за оказване на първа помощ. Това са част от мерките, които институциите следва да въведат.
Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ е разпратила на всички министерства, агенции и общини препоръка за внедряване на системи за управление на безопасността при движение по пътищата, с конкретни елементи които да залегнат в тях.
Всяка институция следва да извършва периодична проверка на нарушенията на служебните си шофьори и по преценка да предприема последващи действия. Следва да се организират и курсове за повишаване на компетенциите на служителите за безопасно шофиране и за оказване на първа помощ.
Сред мерките е и преминаване на задължителен инструктаж по безопасност за новопостъпилите служители. Препоръката на държавната агенция е, преди да се повери автомобил на служител, същият да бъде тестван за наличие на алкохол в кръвта, като това може да се извърши и с автоматизирани технически средства. Акцент се поставя и на изправността на служебните превозни средства.
Разработването на системи за управление на безопасността на служителите при движение по пътищата и внедряването им в държавните администрации е заложено и в Решение № 16 на МС от началото на тази година за одобряване на мерки за ограничаване на пътнотранспортния травматизъм в България.