Начало » Новини » Страната

Кога могат да ви приспаднат платеното ДДС за годишен данък

За да не ви отиде ДДС-то за данъци
Синор.БГ / 18.03.2019 г.
Кога могат да ви приспаднат платеното ДДС за годишен данък

Националната агенция за приходите (НАП) напомня на своите клиенти, че съгласно чл.169, ал.5 (в сила от 04.03.2014 г.) от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК) с постъпила сума по сметки на НАП за данъци или осигурителни вноски се погасява задължението от съответния вид, срокът за внасяне, на което изтича най-рано към датата на плащането, освен ако в закон не е предвидено друго. Ако срокът за внасяне на две или повече публични задължения от един и същ вид изтича на една и съща дата, те се погасяват съразмерно уточняват от пресцентъра на НАП.

Това на практика означава, че ако е подадена годишна данъчна декларация (ГДД) по чл.92 от Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО) и  на 08.03 лицето нареди сума по сметката на НАП за данъци, то сумата ще погаси задължението по ГДД, независимо че срокът за плащане на това задължение все още не е настъпил. Ако платената сума е наредена с цел плащане на задължение за данък върху добавената стойност (ДДС) за месец февруари, но справката-декларация (СД) по ДДС се подаде след извършване на плащането (напр. 11.03.), към момента на възникване на задължението няма да има сума, която да погаси същото, тъй като на основание чл.169, ал. 5 от ДОПК, сумата вече е погасила задължението по ГДД  и в случай, че до 14.03 не постъпи друга сума, върху задължението за ДДС ще се дължи лихва за забава.

В тази връзка обръщаме внимание, че от значение за коректното погасяване на задълженията е редът, по който се извършва деклариране и плащане на задълженията.

Смяна на касови апарати!

В конкретния пример, ако СД по ДДС за месец февруари е подадена на 07.03, то при постъпване на платената сума на 08.03 лицето ще има две задължения за данъци – по СД със срок на плащане 14.03 и по ГДД със срок на плащане 31.03. В съответствие в разпоредбите на ДОПК сумата ще погаси задължението, срокът на плащане, на което изтича най-рано, а именно това по СД по ЗДДС.  По този начин ще се избегнат неблагоприятни последици като начисляване на лихва, просрочване на задължение и др.

Кога могат да ви приспаднат платеното ДДС за годишен данък
12940
 

Последни материали
Виж
Съвети към градинаря
Натурални продукти подобряват почвеното плодородие в градината
Подпомагането е значително
ДФЗ преведе още по 43,86 евро на хектар по екосхемата за екстензивна паша
Мнението на бизнеса
ДДС: Ще загуби ли държавата 500 млн. евро при данъчни облекчения за кооперациите?
Ученици от Пазарджик се обучаваха в международен курс по ветеринарна медицина на екзотични животни
Тема с продължение
Браншът се обедини около идеите на Кумчев за субсидии, напояване и сив сектор
Задържаха 48 годишен от Самуилово за незаконно клане на животни
Свързани материали
Виж
Облагането е преди всичко
Финансовото министерство не подкрепя промяна в данъците при сделки с по-късни плащания
Ако имат стопанска дейност – плащат
МФ: Физически лица не плащат данък върху доходите от рента
Искат търговците да лобират за премахването му
Ирландски фермери излизат на протест пред супермаркети заради данъка върху наследството
Решевния на МС
Намаляват данъка върху печалбата за научна и развойна дейност
Бизнесът предупреждава за рисковете, които грозят фермерите от пълното прилагане на СВАМ
Днес е денят на данъчна свобода в България
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
АВТОРИ |  РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2026
RSS новини