Ако определена държава членка на Европейския съюз реши да привлича повече млади хора към земеделие в селските райони, с вътрешно решение би могло да се промени и възрастовата граница за подпомагане на младите фермери от 40 на максимум 45 години. Това предложение е заложено в законодателството за бъдещата ОСП след 2021 г., но само при условие, че съответната държава се мотивира с тази необходимост чрез SWOT-анализа, който ще съпровожда и бъдещия стратегически план.
Силното обезлюдяване на селските райони и подчертаното застаряване на населението обосновава такова увеличение на възрастовата граница за млади земеделски стопани, за да се стимулира идването на нови предприемачи в селските области, се посочва още в докладите на ЕП и ЕК.
В новото законодателство се въвеждат и нови определения за това какво и „истински земеделски стопани“. Според Еврокомисията това определение трябва да гарантира, че не се предоставя подпомагане на доходите на лица, чиято селскостопанска дейност представлява само незначителна част от цялостната им икономическа дейност или чиято основна стопанска дейност не е селскостопанска, без да изключва от подпомагане земеделски стопани, които извършват разнородна дейност. Определението позволява да се прецени кои земеделски стопани не се считат за истински земеделски стопани въз основа на условия като приходи, разходи за труд в стопанството, предмет на дружеството и/или включване в регистрите.
Към това определение ЕП добавя, че то следва да запази семейния модел на земеделско стопанство в Европейския съюз, отделно или част от сдружение, независимо от големината му, като при необходимост може да вземе под внимание особеностите на регионите, определени в член 349 от ДФЕС.
В бъдещото законодателство особена роля се поставя и върху привилегиите за жените, заети в селското стопанство. В бъдещия регламент е записано, че „следва да се взема под внимание изрично политиката за равенство на Европейския съюз, като се обръща особено внимание на необходимостта от стимулиране на участието на жените в развитието на социално-икономическата структура на селските райони. Настоящият регламент следва да допринася за по-голяма видимост на труда на жените, поради което е целесъобразно този труд да бъде взет предвид в рамките на специфичните цели, поставяни от държавите членки в техните стратегически планове.