Начало » Новини » Света
27.11.2018 г.

Как Европарламентът и Еврокомисията ще се договорят по таваните и минималните суми на директните плащания

Бъдеща ОСП
Как Европарламентът и Еврокомисията ще се договорят по таваните и минималните суми на директните плащания

sinor

След като Европейският парламент (ЕП) направи предложения по законодателните проекти на Европейската комисия (ЕК) за бъдещата Обща селскостопанска политика ОСП, вървят преговори, въз основа на които се очаква до 3 декември да текат дискусии. Най-интересните дебати са по таваните на плащанията. В проекта на ЕК е посочено, че в бъдещите си „стратегически планове по ОСП“ държавите членки трябва установят минималната площ за получаване на директни плащания. Тези изисквания следва да се отнасят до необходимостта да се избегне прекомерната административна тежест, породена от управлението на голям брой плащания на малки суми, и да се гарантира ефективен принос на подпомагането за постигането на целите по ОСП, за които допринасят директните плащания. „Като се вземат предвид съществуващите обвързани с производството плащания, които не са свързани с площ, и като се отчитат също така съществуващите, понякога значителни вариации при плащанията за хектар, таванът, основаващ се само на хектар, ще се окаже неефективен, поради което следва да се предвиди и възможността за прилагане на минимална сума на плащанията“, се посочва в проекта на ЕК.

В същия доклад се акцентира и следното. „С цел да се гарантира минимално равнище на подпомагане на селскостопанските доходи за всички истински земеделски стопани, както и да се постигне съответствие с целта на Договора за осигуряване на справедлив жизнен стандарт на селскостопанската общност, следва да се установи годишно необвързано с производството и основаващо се на площ плащане, като вида интервенция „Основно подпомагане на доходите за устойчивост“. С цел подобряване на насочеността на подпомагането сумите на плащанията могат да бъдат диференцирани, по групи територии, въз основа на социално-икономически и/или агрономски условия. С оглед избягването на неблагоприятните последици за доходите на земеделските стопани, държавите членки могат да изберат да прилагат основното подпомагане на доходите за устойчивост въз основа на правата за получаване на плащане. В този случай стойността на правата за получаване на плащане преди всяко по-нататъшно сближаване следва да бъде пропорционална на тяхната стойност, установена в рамките на схемите за основно плащане съгласно Регламент (ЕС) № 1307/2013, като се отчитат и плащанията за селскостопански практики, благоприятни за климата и околната среда. Държавите членки следва също така да постигнат по-нататъшно сближаване, за да се продължи постепенното отдалечаване от историческите стойности.

В тази връзка Европейският парламент дава малко по-различно тълкувание. „С цел подобряване на насочеността на подпомагането, сумите на плащанията могат да бъдат диференцирани по групи територии, въз основа на социално-икономически и/или агрономски условия. С оглед на избягването на неблагоприятните последици за доходите на земеделските стопани държавите членки могат да изберат да прилагат основното подпомагане на доходите за устойчивост въз основа на правата за получаване на плащане. В този случай стойността на правата за получаване на плащане преди всяко по-нататъшно сближаване следва да бъде пропорционална на тяхната стойност, установена в рамките на схемите за основно плащане съгласно Регламент (ЕС) № 1307/2013, като се отчитат и плащанията за селскостопански практики, благоприятни за климата и околната среда. Държавите членки следва също така да постигнат по-нататъшно сближаване, за да се продължи постепенното отдалечаване от историческите стойности.

Заключението на Европарламента е, че „основното подпомагане на доходите за устойчивост представлява основната подкрепа по линия на ОСП за стабилизирането на приходите на земеделските стопанства, поради което е необходимо значителна част, най-малко 70% от предвидените директни плащания без тези за памук, да бъдат предназначени за това основно подпомагане“.

В проекта на ЕП се измества и действието за прилагане на националните стратегически планове през следващия програмен период, като вместо от януари 2021 г. видовете интервенции съгласно настоящия регламент следва да обхващат периода от 1 януари 2023 г. до 31 декември 2027 г., се посочва в проекта.

Как Европарламентът и Еврокомисията ще се договорят по таваните и минималните суми на директните плащания
16432
 

Последни материали
Виж
Ще отпадне ли забраната за манкозеб?
Обилните пролетни дъждове и мекото време вдигат добивите от есенниците
Ръстът в реколтата от зърно в Испания вещае свиване на вноса
Особено силно пострадаха черешите, кайсиите и гроздето
Пролетните студове свиха реколтата от плодове в Турция с близо четвърт
Със средно 213 килограма от декар пшеница и 274 килограма ечемик
Доста под миналогодишните са добивите от зърно в Украйна в началото на жътвата
Заради обилните валежи събитието бе отложено с около месец
Фермери и занаятчии предлагат продукцията си в 3-дневен фестивал пред НДК
Полезни съвети
Как да се погрижим за ягодите след прибирането на реколтата
Свързани материали
Виж
Отчет на ДФЗ
От общо 62 808 фермери само 862-ма са подали електронно заявленията си в Кампанията 2025 г.
Реформи в ОСП след 2027 г.
Комисарят Хансен иска да запази директните плащания и да спре помощта за хоби фермерите
Информационна кампания
Бюджетът за директните плащания през 2025 г. е увеличен с 16 милиона лева
Глафик на срещите по райони
В понеделник от Пловдив започват информационните срещи с експерти за Кампания 2025
Най-важното, което предварително трябва да се знае
От 17 март започват информационните срещи за Кампания 2025 година
Изтекли данни от проекта за визията за ОСП след 2028 г.
Директните плащания остават, фермерите – с голяма свобода за избор на екосхемите
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини