Начало » Новини » Света
27.11.2018 г.

Как Европарламентът и Еврокомисията ще се договорят по таваните и минималните суми на директните плащания

Бъдеща ОСП
Как Европарламентът и Еврокомисията ще се договорят по таваните и минималните суми на директните плащания

sinor

След като Европейският парламент (ЕП) направи предложения по законодателните проекти на Европейската комисия (ЕК) за бъдещата Обща селскостопанска политика ОСП, вървят преговори, въз основа на които се очаква до 3 декември да текат дискусии. Най-интересните дебати са по таваните на плащанията. В проекта на ЕК е посочено, че в бъдещите си „стратегически планове по ОСП“ държавите членки трябва установят минималната площ за получаване на директни плащания. Тези изисквания следва да се отнасят до необходимостта да се избегне прекомерната административна тежест, породена от управлението на голям брой плащания на малки суми, и да се гарантира ефективен принос на подпомагането за постигането на целите по ОСП, за които допринасят директните плащания. „Като се вземат предвид съществуващите обвързани с производството плащания, които не са свързани с площ, и като се отчитат също така съществуващите, понякога значителни вариации при плащанията за хектар, таванът, основаващ се само на хектар, ще се окаже неефективен, поради което следва да се предвиди и възможността за прилагане на минимална сума на плащанията“, се посочва в проекта на ЕК.

В същия доклад се акцентира и следното. „С цел да се гарантира минимално равнище на подпомагане на селскостопанските доходи за всички истински земеделски стопани, както и да се постигне съответствие с целта на Договора за осигуряване на справедлив жизнен стандарт на селскостопанската общност, следва да се установи годишно необвързано с производството и основаващо се на площ плащане, като вида интервенция „Основно подпомагане на доходите за устойчивост“. С цел подобряване на насочеността на подпомагането сумите на плащанията могат да бъдат диференцирани, по групи територии, въз основа на социално-икономически и/или агрономски условия. С оглед избягването на неблагоприятните последици за доходите на земеделските стопани, държавите членки могат да изберат да прилагат основното подпомагане на доходите за устойчивост въз основа на правата за получаване на плащане. В този случай стойността на правата за получаване на плащане преди всяко по-нататъшно сближаване следва да бъде пропорционална на тяхната стойност, установена в рамките на схемите за основно плащане съгласно Регламент (ЕС) № 1307/2013, като се отчитат и плащанията за селскостопански практики, благоприятни за климата и околната среда. Държавите членки следва също така да постигнат по-нататъшно сближаване, за да се продължи постепенното отдалечаване от историческите стойности.

В тази връзка Европейският парламент дава малко по-различно тълкувание. „С цел подобряване на насочеността на подпомагането, сумите на плащанията могат да бъдат диференцирани по групи територии, въз основа на социално-икономически и/или агрономски условия. С оглед на избягването на неблагоприятните последици за доходите на земеделските стопани държавите членки могат да изберат да прилагат основното подпомагане на доходите за устойчивост въз основа на правата за получаване на плащане. В този случай стойността на правата за получаване на плащане преди всяко по-нататъшно сближаване следва да бъде пропорционална на тяхната стойност, установена в рамките на схемите за основно плащане съгласно Регламент (ЕС) № 1307/2013, като се отчитат и плащанията за селскостопански практики, благоприятни за климата и околната среда. Държавите членки следва също така да постигнат по-нататъшно сближаване, за да се продължи постепенното отдалечаване от историческите стойности.

Заключението на Европарламента е, че „основното подпомагане на доходите за устойчивост представлява основната подкрепа по линия на ОСП за стабилизирането на приходите на земеделските стопанства, поради което е необходимо значителна част, най-малко 70% от предвидените директни плащания без тези за памук, да бъдат предназначени за това основно подпомагане“.

В проекта на ЕП се измества и действието за прилагане на националните стратегически планове през следващия програмен период, като вместо от януари 2021 г. видовете интервенции съгласно настоящия регламент следва да обхващат периода от 1 януари 2023 г. до 31 декември 2027 г., се посочва в проекта.

Как Европарламентът и Еврокомисията ще се договорят по таваните и минималните суми на директните плащания
15342
 

Последни материали
Виж
МЗХ и браншови представители започват работа по Закон за кооперативите
МЗХ публикува за обществено обсъждане новите изисквания по агроекологичните интервенции
При опит за внос е унищожена цялата партида от 850 килограма
Украйна откри повишено ниво на нитрати в турски тиквички
Българското зърно не успя да се пребори, както и на отменения търг в Йордания
Египет закупи 120 000 тона по-скъпа украинска хлебна пшеница
Срокът за вписване на тютюнопроизводителите в публичния регистър се удължава до 31 май 2024 г.
Бивш председател на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци
Константин Ламбрев: По-лесно е да изнесем консервите си, отколкото да ги продаваме в България
Свързани материали
Виж
Важно!
Планът за възстановяване и устойчивост „стои на трупчета“, гласуват важни законови промени
Нормативни промени
Директните доставки на първична продукция ще стават и в съседни области
Проверявяйте пощите си на 6 ноември!
Денков обещава до края на годината браншът да получи 700 млн. лв.
До 11 ноември се обсъждат последните промени в Наредба 3 за санкциите по директните плащания
Трябва да коригирате заявленията в СЕУ, ако са в червен цвят и пише „несъотвествие”
Стопаните получиха 22 млн. лева по механизма за финансова дисциплина за Кампания 2022
Важни промени
До 20 ноември може да коригирате грешки по заявленията за 2023 г.
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини