Начало » Новини » Света
27.11.2018 г.

Как Европарламентът и Еврокомисията ще се договорят по таваните и минималните суми на директните плащания

Бъдеща ОСП
Как Европарламентът и Еврокомисията ще се договорят по таваните и минималните суми на директните плащания

sinor

След като Европейският парламент (ЕП) направи предложения по законодателните проекти на Европейската комисия (ЕК) за бъдещата Обща селскостопанска политика ОСП, вървят преговори, въз основа на които се очаква до 3 декември да текат дискусии. Най-интересните дебати са по таваните на плащанията. В проекта на ЕК е посочено, че в бъдещите си „стратегически планове по ОСП“ държавите членки трябва установят минималната площ за получаване на директни плащания. Тези изисквания следва да се отнасят до необходимостта да се избегне прекомерната административна тежест, породена от управлението на голям брой плащания на малки суми, и да се гарантира ефективен принос на подпомагането за постигането на целите по ОСП, за които допринасят директните плащания. „Като се вземат предвид съществуващите обвързани с производството плащания, които не са свързани с площ, и като се отчитат също така съществуващите, понякога значителни вариации при плащанията за хектар, таванът, основаващ се само на хектар, ще се окаже неефективен, поради което следва да се предвиди и възможността за прилагане на минимална сума на плащанията“, се посочва в проекта на ЕК.

В същия доклад се акцентира и следното. „С цел да се гарантира минимално равнище на подпомагане на селскостопанските доходи за всички истински земеделски стопани, както и да се постигне съответствие с целта на Договора за осигуряване на справедлив жизнен стандарт на селскостопанската общност, следва да се установи годишно необвързано с производството и основаващо се на площ плащане, като вида интервенция „Основно подпомагане на доходите за устойчивост“. С цел подобряване на насочеността на подпомагането сумите на плащанията могат да бъдат диференцирани, по групи територии, въз основа на социално-икономически и/или агрономски условия. С оглед избягването на неблагоприятните последици за доходите на земеделските стопани, държавите членки могат да изберат да прилагат основното подпомагане на доходите за устойчивост въз основа на правата за получаване на плащане. В този случай стойността на правата за получаване на плащане преди всяко по-нататъшно сближаване следва да бъде пропорционална на тяхната стойност, установена в рамките на схемите за основно плащане съгласно Регламент (ЕС) № 1307/2013, като се отчитат и плащанията за селскостопански практики, благоприятни за климата и околната среда. Държавите членки следва също така да постигнат по-нататъшно сближаване, за да се продължи постепенното отдалечаване от историческите стойности.

В тази връзка Европейският парламент дава малко по-различно тълкувание. „С цел подобряване на насочеността на подпомагането, сумите на плащанията могат да бъдат диференцирани по групи територии, въз основа на социално-икономически и/или агрономски условия. С оглед на избягването на неблагоприятните последици за доходите на земеделските стопани държавите членки могат да изберат да прилагат основното подпомагане на доходите за устойчивост въз основа на правата за получаване на плащане. В този случай стойността на правата за получаване на плащане преди всяко по-нататъшно сближаване следва да бъде пропорционална на тяхната стойност, установена в рамките на схемите за основно плащане съгласно Регламент (ЕС) № 1307/2013, като се отчитат и плащанията за селскостопански практики, благоприятни за климата и околната среда. Държавите членки следва също така да постигнат по-нататъшно сближаване, за да се продължи постепенното отдалечаване от историческите стойности.

Заключението на Европарламента е, че „основното подпомагане на доходите за устойчивост представлява основната подкрепа по линия на ОСП за стабилизирането на приходите на земеделските стопанства, поради което е необходимо значителна част, най-малко 70% от предвидените директни плащания без тези за памук, да бъдат предназначени за това основно подпомагане“.

В проекта на ЕП се измества и действието за прилагане на националните стратегически планове през следващия програмен период, като вместо от януари 2021 г. видовете интервенции съгласно настоящия регламент следва да обхващат периода от 1 януари 2023 г. до 31 декември 2027 г., се посочва в проекта.

Как Европарламентът и Еврокомисията ще се договорят по таваните и минималните суми на директните плащания
15981
 

Последни материали
Виж
Заради слабата слънчогледова реколта и сдържаните продажби от фермерите
Износът на високоолеиново слънчогледово масло от Украйна е на 7-годишно дъно
Спадът в средния надой натисна производството на мляко през януари
Млечните ферми в САЩ са намалели с 5 на сто през миналата година
Унгарското правителство търси споразумение с веригите за ограничаване на цените на храните
Работи се по 28 нови противоградни площадки
Тахов: С 2 милиона и половина декара могат да се увеличат напяваните площи в страната
Чили кон карне
В Гърция тръгват проекти за 135 милиона евро за преработка на селскостопански продукти
Свързани материали
Виж
Изтекли данни от проекта за визията за ОСП след 2028 г.
Директните плащания остават, фермерите – с голяма свобода за избор на екосхемите
Индикативен график
Между 10-и и 31 март е преразпределителното плащане, от 10 до 30 април – втората част за доходите
Преди Кампанията за директните плащания
До 30% може да вдигате площите за сухоустойчиви сортове след 3-та година от поетия ангажимент
Преди Кампанията за 2025 г.
Промените при директните плащания ще се обсъждат до 14 февруари
Зам. министрите на земеделието Янислав Янчев и Иван Капитанов
От МЗХ обещават кампанията за директни плащания да приключва отново на 9 юни
Средствата са преведени от 16 до 18 октомври
Френските фермери получиха тавана на аванса за директните плащания - с 680 млн. лв. повече от 2023 г.
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини