Темпото на ръст на продажбите на биологични продукти в САЩ през 2016 г. е надхвърлило значително разширението на пазара на хранителни стоки като цяло, като спрямо 2015 г. те са се увеличили с 23% до 7,6 млрд. долара, сочат данни на министерството на селското стопанстов на страната, цитирани от агенция „Интерфакс”.
Биологичното пилешко месо е в основата на силния растеж, като през миналата година търсенето му в САЩ е скочило с цели 78% спрямо предходната. Сега пилешкото месо е на трето място по реализирани количества след биологичните продукти, като отстъпва само на млякото (1,4 млрд. долара) и яйцата (816 млн. долара). Същевременно обаче делът на биологичното пилешко месо на пазара остава доста нисък – едва 3% от общите продажби на пилешко.
От продажбите на биологични зеленчуци в САЩ през миналата година са получени 1,6 млрд. долара, а на плодове – 406 млн. долара.