Млечният отрасъл във Великобритания ще използва 1,2 млн. лири стерлинги за борба с кампаниите на вегетарианците и за популяризиране на млечните продукти, съобщи електронното издание AgroPortal. Според операторите на пазара на млечни продукти продажбите на мляко във Великобритания се свиват заради нарастващия интерес на потребителите към всички негови алтернативи, както и заради факта, че все повече хора не са в състояние да преработват фермента лактоза.
С кампанията ще се захванат браншовите организации Dairy UK и Съветът за развитие на селското стопанство и градинарството, които спонсорират операторите в отрасъла – фермери, преработватели и производители на фуражи. Според главния изпълнителен директор на Dairy UK Джудит Брайънс инициативата ще даде възможност на бранша да възстанови доверието на потребителите.
Съобщението за планираната маркетингова кампания дойде, след като през август активисти на вегетарианското движение проведоха Световен ден на растителното мляко и парад по улиците на Лондон. Тогава те получиха право от властите да заявят, че млякото се произвежда по нехуманен за животните начин.
Организацията Go Vegan World отпечата плакат с теленце, което отделят от майка му, за да бъде получено мляко за човешка консумация. Тогава представители на млечния бранш се оплакаха, че картината не отразява действителността и въвежда потребителите в заблуда, но от британското Управление зо рекламните стандарти разрешиха на вегетарианските активисти да разпространяват изображението.